اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

واقعه عاشورا الهام‌بخش حرکت‌های مردمی جهانی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: واقعه عاشورا الهام‌بخش بسیاری از جنبش‌ها و حرکت‌های مردمی در جهان است.

واقعه عاشورا الهام‌بخش حرکت‌های مردمی جهانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امین رستم‌زاده ظهر امروز در نشست اعضای شورای مرکزی کانون‌های قرآنی و دینی دانشجویی جهاد دانشگاهی استان اظهار داشت: واقعه عاشورا و فرهنگ منبعث از آن، در پروسه زمان و جغرافیاى خاصى محدود و محصور نبوده و همواره الهام‌بخش حرکت‌ها، جنبش‌ها و قیام‌هاى اصیل و سرمنشا نهضت‌هاى مردمی در برابر حاکمان ظلم و کفر است.
وی با بیان اینکه اندیشه و قلب نسل جوان تشنه فضیلت و عدالت است افزود: گذر تاریخ نتوانسته فرهنگ حسینی‌ را از اذهان ملت‌ها حذف کند چرا که همچنان عطش انسان‌های آزاده و آزادیخواه را در عصر کنونی سیراب می‌کند.
رستم‌زاده با عنوان اینکه انقلاب اسلامى، به رهبرى امام خمینى(ره) از عاشورای حسینی الهام گرفت تصریح کرد: سقوط حاکمان طاغوت در کشورهای اسلامی منطقه نشان می‌دهد که مسلمانان آزادی‌خواه با الهام از قیام حسینی و الگو قرار دادن انقلاب اسلامی باور دارند که می‌شود بر حکومت ظالم پیروز شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: با تحلیل و مطالعه در فرهنگ عاشورا ابعاد بدیع‌تر و جدیدتری از قیام امام حسین(ع) و مفاهیم آن متجلی می‌شود.
وی با بیان اینکه عاشورا نه یک حادثه بلکه یک فرهنگ است، اظهار داشت: این فرهنگ نشات‌گرفته از بطن اسلام ناب است که جوشش حیات مفاهیم متعالی معنوی را در اذهان بشر زنده می‌کند.
رستم‌زاده گفت: مراد از فرهنگ عاشورایی، شامل معارف و آموزه‌ها و مفاهیم، اهداف و انگیزه‌ها و شیوه‌های عملی آن حضرت است که در نهضت کربلا رقم خورده است و باید در زمان حاضر الگو و سرمشقی برای همگان باشد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه عاشورا غنی از فرهنگ و ارزش‏هاى ناب اسلامى، انسانى و کاربردی برای زندگی امروز بشر است بیان کرد: احصا و استخراج این مفاهیم و نهادینه کردن آن در جامعه و حتی دنیا به ویژه در میان نسل جوان به‌عنوان حیاتی‌ترین تفکر و اندیشه می‌تواند به‏ بالندگى و بصیرت جامعه و نسل جوان امروز منتهی شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول