اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

احیای معروف و منکر زیربنایی‌ترین موضوع در جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از زیر بنایی‌ترین موضوعات در جامعه است.

احیای معروف و منکر زیربنایی‌ترین موضوع در جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح سه‌شنبه شب در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت: مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و به همین مناسبت از اول ماه محرم به مدت هفت روز به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
امام جمعه خورموج گفت: فلسفه شورای فرهنگ عمومی این است که ارزش‌ها در میان مردم نهادینه شود و ضد ارزش‌ها از میانه جامعه رخت بربندد و تمام سعی و تلاش در این مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی مبتنی بر این مطلب است و این ایده را دنبال می‌کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی ادامه داد: این فرهنگ باید جزیی از باورهای راسخ هر انسان مکلفی در جامع شود و به ارزش‌ها عمل کند زیرا فلسفه و حکمت تکرار بسیاری از مضامین آیات نورانی قرآن کریم همین است.
مصلح یادآورشد: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) قرآن کتاب انسان سازی است و تربیت و ساختن انسان نیاز به تکرار دارد و بسیاری از مضامین قرآن کریم تکراری است زیرا تکرار می‌تواند موثر باشد.
مصلح احیای امربه معروف و نهی از منکر را زیر بنایی‌ترین موضوع در جامعه عنوان کرد و افزود: هر کاری که می‌خواهد نهادینه شود باید به آن امر کرد و به طور مرتب یادآور شد.
وی خاطر نشان کرد: دغدغه امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که در روز هشتم ذی‌الحجه، حج را نیمه تمام گذاشت قیام کرد و فرمود من دشمن منکراتم و مهم‌ترین امر به معروف ونهی از منکر بر زبان راندن کلمه حق پیش سلطان جور است و هیچ سلطان جوری مثل یزید و معاویه نیست.
مصلح یادآورشد: در قرن حاضر که رقابت رسیدن به مال دنیا، قدرت و جاه‌ طلبی وجود دارد و حاکمان کاخ‌های کذایی برپا می‌کنند، امام و رهبر جهان اسلام و احیا گر اسلام ناب در قرن حاضر در کوچه‌های باریک و در حسینیه جماران در ساختمانی که با گچ و خاک است زندگی کرد.
وی با بیان اینکه به ‌دنبال احیای معارف دین هستیم، گفت: حضرت امام خمینی(ره) هم به خاطر امر به معروف و نهی از منکر این حرکت را آغاز کرد و بعد از قرن‌ها توانست اسلام را مجددا در میان جامعه برگرداند و بین دین و سیاست آشتی بدهد.
امام جمعه خورموج با اشاره به اینکه ساماندهی عروسی‌ها خود یک معروف است، تصریح کرد: ما باید عروسی‌ها را طوری برگزار کنیم که در آن گناه نباشد و بافت جغرافیایی شهر خورموج به گونه‌ای است که وقتی بلندگویی روشن می‌شود کل شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
مصلح از سپاه ناحیه دشتی در برگزاری برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان تقدیر کرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول