اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان محلی صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی بخش تالاسمی بیمارستان بقیة‌الله دیلم

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی احداث بخش تالاسمی بیمارستان بقیةالله‌الاعظم (عج) که به همت خیر نیکوکار دیلمی احداث می‌شود با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان دیلم آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی بخش تالاسمی بیمارستان بقیة‌الله دیلم
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم سه‌شنبه شب در این آیین گفت: از سال 77 بخش تالاسمی شهرستان راه‌اندازی شد و در حال حاضر 23 بیمار تحت پوشش دارد که به 21 بیمار مربوط به شهرستان و دو بیمار مربوط به بخش زیدون شهرستان بهبهان خدمات ارائه می‌شود.
عبدالحسین ناصری اضافه کرد: به طور میانگین ماهانه حدود 440 واحد خون به بیماران تالاسمی تزریق می‌شود که علاوه بر خدمات درمانی، خدمات تکمیلی مورد نیاز توسط متخصصان قلب و معاینات ادواری دیگر ارائه می‌شود.
ناصری تصریح کرد: ساختمان تالاسمی مساحتی حدود 200 متر زیر بنا دارد که متناسب با استانداردهای وزارت بهداشت و درمان است و توسط خیر شهرستان در جوار ساختمان دیالیز به مجموعه بیماران خاص شهرستان خدمات درمانی ارائه می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم تصریح کرد: کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب موجب شده تا انسان امروزی مبتلا به یک سری بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای مثل دیابت و فشار خون شود.
رئیس شبکه دیلم اضافه کرد: ‌با آغاز فعالیت کلینیک دیابت از سال 85 در شهرستان دیلم تعداد 556 نفر از بیماران مبتلا به دیابت شناسایی و در کلینیک دیابت برای آنان تشکیل پرونده شده که از این تعداد، 511 نفر به دیابت نوع یک و 26 نفر به دیابت نوع دو ‌مبتلا هستند.
ناصری گفت: ارائه رژیم غذایی مناسب به بیماران دیابتی، تشکیل کلاس‌های گروهی هفتگی، آموزش تغذیه در بیماری‌های قلبی عروقی و برگزاری دو دوره همایش دیابت از جمله خدماتی است که در کلینیک دیابت شهرستان دیلم به بیماران ارائه می‌شود.
فرماندار دیلم گفت: احداث این بخش نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی در دیلم دارد.
ماشاءالله احمدی بیان کرد: سلامت زیرساخت مهم توسعه است و یکی از اولویت‌های ما در دیلم توسعه خدمات بهداشتی و درمانی است.
امام جمعه دیلم نیز اظهار داشت: کسی که یک صدقه ای مانند ساخت مسجد، بیمارستان و ... انجام می‌دهد اعمال او بعد از مرگ منقطع نمی‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی بوشهری از این اقدام خداپسندانه خیر دیلمی قدردانی کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول