اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بیمارستان دکتر شیخ مشهد:

بیمارستان دکتر شیخ تنها بیمارستان اطفال شرق کشور است‌

خبرگزاری فارس: سرپرست بیمارستان اطفال دکتر شیخ مشهد گفت: بیمارستان دکتر شیخ مشهد تنها بیمارستان اطفال در شرق کشور است که خدمات پزشکی به شرق کشور و گاها به کشورهای همسایه ارائه می‌‌دهد.

بیمارستان دکتر شیخ تنها بیمارستان اطفال شرق کشور است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید عبدی عصر امروز در نشست خبری عمل جراحی منحصر به فرد در بیمارستان اطفال دکتر شیخ اظهار کرد: بیمارستان اطفال دکتر شیخ از کم‌نظیرترین و مجهزترین بیمارستان‌های اطفال کشور محسوب می‌شود که با داشتن کادر پزشکی مجرب و متعهد نه تنها به شهروندان مشهدی بلکه به بیماران محدوده شرق کشور و حتی کشورهای همسایه ارائه خدمات می‌کند.
استادیار طب سوزنی و طب‌ چینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بخش ICU این بیمارستان که به صورت انحصاری به اطفال خدمات ارائه می‌دهد با گنجایش 20 تخت بزرگ‌ترین ICU کشور در اطفال و در شرق کشور است و همچنین بخش‌های نفرولوژی، هماتولوژی و برخی از خدمات خاص این مرکز مانند هموفیلی و تالاسمی در شرق کشور بی‌نظیر است.
وی دلایل موفقیت این بیمارستان در ارائه خدمات و عمل‌های جراحی موفق را دارا بودن کادر پزشکی مجرب، بی‌هوشی مطمئن و محیط مناسب برای بی‌هوشی کودکان، امکانات، ICU و پرستاری و نیروهای آموزش دیده در‌دسترس ارزیابی و اظهار کرد: در کنار تمام این امکانات آن‌چه که بیشتر از همه اهمیت دارد تبحر و سواد جراح است.
سرپرست بیمارستان اطفال دکتر شیخ مشهد ضمن پیش‌بینی این مطلب که طی چند سال آینده شهر مشهد و بیمارستان اطفال دکتر شیخ به قطب جراحی اطفال کشور تبدیل می‌شود، عنوان کرد: با توجه به نظر مساعد و همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فراهم آمدن بستر فعالیت‌های خاص پزشکی در این مرکز، بیمارستان اطفال مشهد به قطب جراحی اطفال در کشور و آموزش پزشکان مجرب و متبحر در داخل و حتی خارج از کشور بدل می‌شود.
استادیار طب سوزنی و طب چینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب که بیمارستان اطفال دیگری در مشهد به نام بیمارستان اکبر در دست احداث است، اظهار کرد: بنیاد سرور به عنوان سازنده بیمارستان اطفال دکتر شیخ با نظر به استقبال بی‌نظیر مردم از خدمات بیمارستان دکتر شیخ و ضرورت وجود بیمارستان اطفال دیگری در شهر مشهد و شرق کشور، تصمیم به احداث بیمارستان اطفال دیگری در اراضی زکریای مشهد کرده است.
عبدی ادامه داد: این تصمیم بر اساس حمایت‌ها و همکاری تنگاتنگ دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بنیاد سرور به وسیله دادن زمین و قول مساعد برای تجهیز بیمارستان از طرف دانشگاه علوم پزشکی گرفته شده است.
سرپرست بیمارستان اطفال دکتر شیخ مشهد در رابطه با زمان بهره‌برداری از این بیمارستان اظهار کرد: با توجه به این‌که احداث این بیمارستان در مرحله بتن‌ریزی ست و تهیه تجهیزات داخلی و خارجی آن زمان‌بر و هزینه‌بر است، افتتاح آن در طول سه تا چهار سال آینده اتفاق می‌افتد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول