اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

پیام نهضت حسینی کسب بصیرت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: مهم‌ترین پیام نهضت حسینی برای مسلمانان کسب بصریت برای مقابله با نظام سلطه است.

پیام نهضت حسینی کسب بصیرت است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن روز شهادت امام حسین (ع) قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: واقعه تاریخی عاشورا درس‌ها، نکات اخلاقی و اجتماعی زیادی برای جهانیان به ویژه مسلمانان در بر دارد که مهم‌ترین آنها حفظ هوشیاری و بیداری مقابل نظام سلطه است، به طوری که مسلمانان با حفظ اتحاد خود از مسلط شدن ایادی استکبار جهانی بر کشورهای اسلامی جلوگیری می‌کنند.
این مسئول گفت: امام حسین (ع) و یاران فداکار ایشان با هدف صیانت از ارزش‌های اسلامی و جلوگیری از فراموش شدن مکتب نجات‌بخش اسلام از خون خود گذشتند و امروز همه جهانیان با مطالعه سرگذشت آنها، درس آزادی و آزادگی آموخته‌اند به دنبال آن برای استقرار حکومتی با شاخص‌های دینی جنبش‌های اسلامی راه انداخته‌اند و هر روز دامنه انقلاب آنها به مناطق مختلف جهان کشیده می‌شود و وسعت آن افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، یادآوری کرد: امام حسین (ع) با هدف زنده و پویا نگه داشتن این سنت حسنه و برای آگاه‌سازی مردم به اهمیت این موضوع، قیام کردند لذا هم‌اکنون مسلمانان باید از طریق تذکر لسانی، استفاده از ابزارهای روز و ... به این وظیفه دینی خود عمل کنند تا به هموطنان خود برای قدم گذاشتن در صراط مستقیم بیش از بیش یاری برساننذ.
قهرمانی به پرهیز از دست زدن به اقدامات خرافی تاکید کرد و گفت: دشمنان اسلام از طریق مطرح کردن برخی مسائل خرافی در راستای انحراف مسلمانان از مسیر راستین و بر حق خود هستند از این رو باید زنان و مردان مومن این دسیسه‌های دشمن را در نخستین قدم شناسایی کرده و برای خاموش کردن آتش فتنه به طور جدی گام بردارند.
این مسئول گفت: عزاداران واقعی شهدای کربلا باید از طریق مطالعه کتب معتبر و مستند دینی به سوگواری شهدای کربلا اقدام کنند و از ورود پیدا کردن هر گونه برنامه خارج از واقعیت و نامانوس با شان نزول قرآن خودداری کنند همچنین به جوانان خود ویژگی‌های یک دلسوخته و عزادار واقعی به طور مطلوب گوشزد کنند چرا که پاداش اخروی و معنوی در آن نهفته است.
امام جمعه میاندوآب اظهار داشت: مخالفان این دین آسمانی برای ضربه زدن به آن، به انواع راهکار چنگ می‌زنند تا چهره این دین آسمانی را در ذهن پیروان آن مخدوش کنند ولی مسلمانان باید در راستای شناختن اسلام واقعی و عمل کردن به آن گام بردارند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول