اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

تهاجم فرهنگی علیه خانواده‌ها تدین آنها را نشانه رفته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت: تهاجم فرهنگی و اعتقادی نظام غرب تدین، دینداری و استحکام نظام خانواده را نشانه رفته است.

تهاجم فرهنگی علیه خانواده‌ها تدین آنها را نشانه رفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری عصر امروز در همایش تجلیل از خانواده‌های برگزیده در اردبیل اظهار داشت: اگر خانواده‌های ما به بحث تربیت و پیامدها و آثار اجتماعی آن توجه نکنند و از کارکردهای واقعی نظام خانواده غفلت کنند با جدی‌ترین آسیب اخلاقی و رفتاری روبه‌رو می‌شوند.
وی خانواده را رکن اصلی سلامت و تقویت نظام اجتماعی بیان کرد و افزود: یکی از کارکردهای مثبت خانواده که آثار وضعی مناسبی نیز دارد ایجاد فضای شاد و بانشاط تربیتی و رشد خلاقیت‌ها است که خانواده‌ها اصولاً باید به برپایی چنین فضایی همت کنند.
جعفری در ادامه سخنان خود بهبود شرایط و الگو قرار دادن زندگی ائمه اطهار را ملاک خوبی برای کارآمد کردن نظام خانواده اعلام کرد و ادامه داد: تبیین جایگاه اخلاقی و رفتاری ائمه اطهار هرگز رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد بلکه روز به روز بر رنگ و لعاب آن به عنوان یک ارزش و فضیلت افزوده می‌شود.
این مسئول یکی دیگر از کارکردهای نظام خانواده را تقویت باورها و اعتقادات معنوی و مذهبی و آموزش‌های شایسته بیان کرد و گفت: در کنار کارکرد زیستی و تأمین نیازهای اولیه و تأمین سلامت جسمی باید به تأمین سلامت روحی، روانی نیز همت کنیم که در این بعد مباحث تربیتی و ارتقای جایگاه نظام خانواده با یک تربیت و الگوپذیری سالم در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه سخنان خود آموزش اعضای خانواده را در باب مسایل مختلف به ویژه مقابله با تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی ضروری دانست و تصریح کرد: اگر معتقدیم که نظام خانواده‌های ما به ویژه جوانان و نوجوانان با یک تهدید جدی از سوی استکبار جهانی روبه‌رو است باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا فرصت تهدید به دشمن نداده و از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای تقویت و سالم‌سازی نظام خانواده استفاده کنیم.
به گزارش فارس، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل به کارکردهای مهم نظام خانواده اعم از کارکرد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی پرداخت و خاطر نشان کرد: اگر در نظام خانواده فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شکل واقعی نهادینه شود به یقین نظام اجتماعی تقویت شده و برخی باورپذیری‌های غلط از بین می‌رود.
وی در ادامه سخنان خود نقش پدر و مادر در جلوگیری از انحرافات و پرداختن به موارد سالم‌سازی محیط اجتماعی و خانوادگی را بیان کرد و گفت: پدران و مادران ما وظیفه خطیری را در این زمینه بر عهده دارند چرا که هرگونه کج‌روی و رفتارهای ناسالم بازتاب ناشایستی را برای آنها و فعالان این نظام پایدار به دنبال دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول