اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راین:

تفکر نخستین گام در برخورد با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه راین گفت: نخستین گام در برخورد با تهاجم فرهنگی تفکر است که در جامعه ما در برخی از مواقع این گام، عصبانیت است.

تفکر نخستین گام در برخورد با تهاجم فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از راین، حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهر در زمینه نقش رسانه‌ها و نقش آنها در تغییر شیوه زندگی اظهار داشت: برای برخورد با رسانه‌هایی مانند ماهواره ممانعت و جلوگیری از داشتن آنها توسط افراد و خانواده‌ها شیوه موثر و اطمینان‌بخشی نیست.
وی افزود: باید مراکز پژوهشی و دست‌اندرکاران فرهنگ به انجام کارهای پژوهشی میدانی دست بزنند تا بهترین شیوه مقابله با برنامه‌های مخرب ماهواره‌ای را پیدا کنند، اما تا دستیابی به راه‌های موثر مقابله، برخی ممانعت‌ها لازم است.
امام جمعه راین تصریح کرد: برنامه‌های ماهواره‌ای ارزش‌های خانوادگی را هدف گرفته‌اند و درصدد کمرنگ و بی‌رنگ کردن آنها هستند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که حرمت‌ها شکسته شود.
اسماعیل‌پور با بیان اینکه باید هنر رضایت از زندگی از طریق روش‌های جدید به افراد آموزش داده شود، خاطرنشان کرد: نخستین گام در برخورد با تهاجم فرهنگی تفکر است و در جامعه ما در برخی از مواقع این گام، عصبانیت است.
وی دومین گام را شناسایی روحیه‌های افراد برشمرد و گفت: بسیاری از ما در برخورد با جوانان آنها را لاابالی، بی‌فرهنگ و بد اخلاق می‌بینیم در حالی که شهید مطهری در 45 سال پیش روحیه جوانان را به خوبی درک و آنها را بیان کرده است.
اسماعیل‌پور با تاکید بر انجام تحقیق و پژوهش در زمینه‌های فرهنگی خواستار تشکیل پژوهشکده‌ای وابسته به شورای فرهنگ عمومی برای انجام تحقیقات در زمینه مسائل فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جوانان شد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی شهید قدوسی خواستار دائمی شدن آن در طول سال شد و افزود: این نمایشگاه از 20 روز پیش دایر شده است و به مدت یک ماه آماده پذیرایی از بازدید کنندگان است.
علیرضا غیاث‌الدینی رئیس اداره آموزش و پرورش راین نیز با اشاره به برگزاری موفق جشنواره پیوند آسمانی در دو سال گذشته گفت: این جشنواره در سال جاری نیز با حضور زوج‌های جوان در روز اول آذر روز خانواده برگزار می‌شود.
وی افزود: در سال اول برگزاری جشنواره، 56 زوج و در سال دوم 84 زوج شرکت کردند.
غیاث‌الدینی با توجه به همزمانی این روز با روز تکریم بازنشستگان خواستار برگزاری همایش تکریم بازنشستگان در این روز شد که با موافقت اعضا روبه‌رو شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول