اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور:

ثبات امنیتی دنیا بدون ایران امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور گفت: در حال حاضر برقراری ثبات و امنیت و رفتار تعادلی در دنیا بدون حضور ایران قابل تصور نیست.

ثبات امنیتی دنیا بدون ایران امکان‌پذیر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود عباس‌زاده در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: فعالان عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه مدافعان اصلی ارزش‌های انقلاب اسلامی در برابر جنگ نرم و سنگربانان اصلی این جبهه عظیم هستند.
وی با تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا تصریح کرد: عمق‌بخشی به شناخت از عاشورا توسعه بخشیدن به معرفت خود نسبت به سیدالشهدا و شناخت ابعاد شخصیتی آن امام همام به نحوه احسن و اکمل وظیفه سنگینی است که امروز به گردن همه ما گذاشته شده است.
عباس‌زاده با اعلام اینکه جریان حاکم در دنیا در عصر حاضر باز هم عرصه حرکت و چالش دو جریان حق و باطل است، خاطرنشان کرد: این همان جریانی است که از بدو تاریخ بشر شکل گرفته و آغاز شده است و در دوره‌های مختلف به صورت خط حق و جریان باطل ادامه یافته است.
این مسئول با اعلام اینکه امروز بعد از گذشت 1400 سال، تاریخ سال 61 هجری و رویاروی جریان حق و باطل به نوعی جدید در حال رخ دادن و شکل‌گیری است، اضافه کرد: در همه این چالش‌ها و مقابله‌ها جریان حق با جریان باطل روبه‌رو شده و نبرد سختی داشتند به طوری که امروز در دنیا اثبات شده که ایران اسلامی منشأ حقیقی بیداری اسلامی است.
وی از سیستم عامل جمهوری اسلامی ایران به عنوان سیستم عامل و نرم‌افزار کارآمد در خنثی کردن ناکارآمدی سیستم عامل لیبرال دموکراسی یاد کرد و ادامه داد: اگر زمانی این اندیشه ادعای مدیریت جهان را داشت با رو به افول گذاشتن آن سیستم عامل، جمهوری اسلامی ایران تنها سیستم عامل مدعی مدیریت جهان است به طوری که اگر سیاست را تعریف کنیم این همان طریق علم و اعمال قدرت به دست صالح‌ترین انسان‌ها است.
به گزارش فارس، مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور ماجرای غدیر و انتخاب شدن حضرت علی (ع) به عنوان امام و ولی جامعه را یادآور شد و گفت: آن حضرت با عنوان مجری و مدافع و مفسر و ناظر اجرای شریعت و احکام اسلامی تعیین شده بود و از همان روز با وجود مخالفت‌های شدید و تلاش‌های مزبوحانه سعی کرد جایگاه ولایت امت را به شایستگی بر عهده گرفته و به اجرای آن موفق شود.
وی خروج امت اسلامی بعد از حادثه غدیر را از مسیر امامت و ولایت و شناخت آن زمینه‌ساز شکل‌گیری قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: همین رویه تا به امروز در قالب جبهه کفر و اسلام و اندیشه مشروع و نامشروع ادامه یافته به طوری که گفتمان اسلام و حقانیت امروز در قالب جمهوری اسلامی ایران به دنیا عرضه شده است.
دبیر کمسیون ماده 10 احزاب با اعلام این‌که گفتمان لیبرال دموکراسی که مظهر آن آمریکاست در برابر گفتمان اصیل انقلاب اسلامی رو به افول است، افزود: نه تنها آمریکا از بعد اقتصادی با 16 هزار میلیارد دلار بدهی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است بلکه این نظام پوچ و توخالی در رویارویی با گروه‌های شبهه نظامی حماس، حزب‌الله در دهه‌های اخیر شکست سنگینی خورده و هیمنه آن شکسته است.
وی با یادآوری اینکه از نقطه نظر داخلی کسی باور نمی‌کرد بیداری اسلامی شمال آفریقا و خاورمیانه را در بر بگیرد، خاطرنشان کرد: این بیداری‌ها امروز بومی شده به طوری که مدل بومی شده آن در نظام غرب به ویژه کشور آمریکا در قالب جنبش ضد وال‌استریت مشاهده می‌شود.
عباس‌زاده اضافه کرد: اگر آمریکا تا سه دهه پیش در خاورمیانه ایران، مصر، عربستان و ترکیه را به عنوان هم‌پیمان داشت امروز با گذشت چهار دهه از این اتحاد و اتفاق با استقلال ایران و شکل‌گیری انقلاب اسلامی به عنوان منشأ بیداری اسلامی این مربع قدرت هویت خود را از دست داده است به طوری که امروز در مصر و ترکیه نیز شاهد شکل‌گیری حرکت‌های ضد استکباری هستیم.
عضو ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: مصر که به عنوان حیاط خلوت رژیم صهیونیستی بود و از ترکیه نیز به عنوان پشتیبان این نظام یاد می‌شد امروز از آن صدای اسلام‌گرایی بلند شده و در کشور عربستان نیز به صورت رسمی شاهد وقوع انقلاب‌ها و خیزش‌های عمومی هستیم که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده تحرک بیداری اسلامی و موج آن این کشور را فراگیرد.
وی ادامه داد: از نقطه نظر جامعه‌شناسی همه این حرکت‌ها نشان خوبی از آغاز افول امپریالیسم است که همیشه سعی کرده است قدرت را در دست گرفته و ادعای حاکمیت کند.
عباس‌زاده در پایان سخنان خود گفت: به یقین دوران افول و سقوط نظام پوسیده لیبرال دموکراسی و آمریکای جهانخوار فرا رسیده و در این شرایط باید از قدرت بی‌نظیر ایران به عنوان قدرت بلامنازع در دنیا یاد شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول