اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر بندرعباس:

مدیریت واحد شهری منجر به ثبات امنیتی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه وجود مدیریت واحد شهری یکی از مؤثرترین عوامل در تامین امنیت پایدار است، گفت: بر روی مقوله‌ها و عوامل موثر در تامین امنیت استان کار نشده است.

مدیریت واحد شهری منجر به ثبات امنیتی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آرامی شامگاه دوشنبه در نشستی با مسئولان انتظامی اظهار داشت: برای ایجاد امنیت پایدار در شهر، وجود مدیریت واحد شهری یکی از موثرترین عواملی است که می‌تواند ثبات امنیتی را نیز منجر شود.
وی افزود: امنیت ریشه در عوامل بسیاری دارد که از این میان می‌توان به مهاجرپذیری، فرهنگ و اشتغال اشاره کرد.
این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: استان هرمزگان در این سه مقوله تاکنون خوب کار نکرده است به همین دلیل از لحاظ امنیت با مشکلاتی مواجه است که سبب نارضایتی شهروندان نیز شده است.
آرامی تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که سبب ناامنی در شهر می‌شود، مرزی بودن این استان است که شهری همانند بندرعباس را به دروازه‌ای برای ورود و خروج به کشور تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: در این زمینه نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند این معضل را حل کند و نباید تمام مسئولیت را بر دوش این نیرو گذاشت.
آرامی ادامه داد: دستگاه‌هایی که می‌توانند در این زمینه موثر واقع شوند مانند اداره کار و امور اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری باید با برنامه‌های دقیق این معضلات را برطرف کنند.
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: در راستای رفع تمامی معضلات شهری باید یک مدیریت واحد شهری به وجود آید که شامل چندین ارگان و نهاد می‌شود.
آرامی عنوان کرد: ایجاد امنیت در گرو همکاری نهادهای شهری و شهروندان است.
رئیس شورای شهر بندرعباس نیز در ادامه گفت: تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت تأثیر مستقیمی در روند توسعه‌ای فعالیت‌های شهرداری داشته و همکاری این دو نهاد خدمتگزار در رضایت‌مندی شهروندان بیش از پیش تاثیر خواهد داشت.
جمشید رئیسی افزود: بسیاری از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری در کاهش زمینه وقوع جرم در محلات موثر است و از سوی دیگر حضور و همراهی نیروی انتظامی در برقراری امنیت موجب تسریع فعالیت‌های عمرانی شهرداری می‌شود.
وی ادامه داد: همکاری قبلی نیروی انتظامی در مواردی مانند رفع تصرفات غیرقانونی و یا رفع سد معبر از جمله مواردی است که به‌عنوان پیشینه‌ای مثبت در تعاملات این دو نهاد ثبت شده است.
شهریار شیری رئیس کلانتری 11 بندرعباس نیز در ادامه عنوان کرد: قطعا ارتباط میان شورای شهر و نیروی انتظامی به‌عنوان مردمی‌ترین نهاد شهری می‌تواند در کاهش بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.
این مسئول انتظامی یادآور شد: کلانتری‌ها به‌عنوان بدنه پویای نیروی انتظامی آماده‌اند تا با انتقال کوچک‌ترین نیازها و اولویت‌های محلات بندرعباس به شورای شهر این نهاد را در برنامه‌ریزی و فعالیت‌های توسعه عمرانی و فرهنگی نقاط مختلف شهر یاری کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول