اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

محرم فرصت تعلیم بشریت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ماه محرم فرصت تعلیم بشریت است.

محرم فرصت تعلیم بشریت است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای بسیج حقوقدانان گیلان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به برکت عاشورا و تعلیمات نهضت حسینی(ع) تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه محرم فرصت تعلیم بشریت است، افزود: انقلاب اسلامی با پرورش و تعلیم انسان‌های انقلابی در مکتب امام حسین(ع) به پیروزی رسید.
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امام حسین (ع) فلسفه شهادت خود را عدم عمل حاکمان به دستورات پیامبر (ص)، کشتن عدالت و تحریف در حقایق دین معرفی کردند و این مسیر را برای تمام انسان‌ها در طول تاریخ گشودند.
 
*غرب با زیربنای حقوق الهی مخالف است
 وی با تاکید بر اینکه حقوق مطرح در دنیای غرب بر نیازهای زودگذر انسانی تکیه دارد، بیان داشت: دنیای غرب در برخی از علوم انسانی در حال قبولاندن این نظریه به ملت‌هاست.
قربانی با اشاره به نگاه رفع تکلیفانه به حقوق الهی در غرب، تصریح کرد: غرب با ریشه و زیربنای حقوق الهی مخالف است و از آن هراس دارد.
وی با تصریح بر اینکه در غرب حقوقدانانی هستند که دارای تفکراتی مخالف با نظریه حقوقی غربی‌اند، اذعان داشت: این افراد حقوق را با دو موضوع حقوق طبیعی و فطری و حقوق موضوعی دنبال می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: ازدواج هم‌جنس‌ بازان که در غرب شکل گرفته است از فطرت انسان‌ها نمی‌جوشد.
 
*حقوق اسلامی‌ منجی بشر و کامل است
 وی با اشاره به تالیف دو جلد کتاب در حوزه حقوق خود، بیان داشت: کتاب اسلام و حقوق بشر را 47 سال پیش و در پاسخ به شبهات غربی نوشته‌ام.
امام جمعه رشت اظهار داشت: تمام نیازهای انسان‌ها در اسلام ناب محمدی(ص) تبیین شده و حقوق اسلامی ‌منجی بشر و کامل است.
وی، انقلاب اسلامی را موجب زنده کردن روح تقوا در مردم و سبب شکوفایی جامعه دانست و اذعان داشت: انقلاب اسلامی موجب مصونیت جامعه را فراهم کرده است.
 
*بسیج خلاهای فکری را پر کرده است
 قربانی بسیجیان را پر کننده خلاهای فکری، سیاسی، حقوقی، اجتماعی و... توصیف کرد و افزود: بسیج در مقابل هر تیری که به طرف اسلام و انقلاب پرتاب می‌شود مانند یاران امام حسین (ع) سینه خود را سپر می‌کند تا آسیبی به ولایت نرسد.
وی، انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برای بشریت توصیف کرد و ابراز داشت: آثار انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی و حتی در کشورهای غربی دیده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی افراد را به شخصیت انسانی و هویت خود برمی‌گرداند، تصریح کرد: دینداری روح زندگی است.
وی با تاکید براینکه بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موثر است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بسیج باید در سایه ولایت ارتقا یابد.
 
*بیان مسائل سیاسی اسلام ضروری است
 قربانی با بیان اینکه اسلام تنها با مسایل فردی و عبادی سر و کار ندارد، تصریح کرد: بخشی از محتوای اسلام مسایل اجتماعی و سیاسی است که امام راحل و مقام معظم رهبری این مسئله را گوشزد و جهانیان را بیدار کردند.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت بیان مسائل سیاسی اسلام یادآور شد: پس از پایان دهه نخست محرم به صورت مرتب و هفته‌ای دو جلسه به تبیین این مسئله در بین مردم و نخبگان می‌پردازم.
امام جمعه رشت، بسیج را شجره طیبه ولایت‌مداری نامید و افزود: افتخار می‌کنم که بسیجی هستم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول