اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

محرم بستر تحقق اهداف و ارزش‌های معنوی است

خبرگزاری فارس: تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: محرم بهترین و اصلی‌ترین بستر برای تحقق اهداف و ارزش‌های معنوی است.

محرم بستر تحقق اهداف و ارزش‌های معنوی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد سعیدی در دیدار با جمعی از مربیان و معلمان مدارس فرزندان خانواده‌های سپاه شهرهای اردبیل، ارومیه و ساری که در سالن اردوهای حرم مطهر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار کرد: با حماسه‌ای که حضرت سید الشهدا(ع) و اصحابشان آفریدند بستری ماندگار برای تحقق اهداف الهی به‌وجود آمده است که آن بستر ماه محرم است.
وی با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف باید بستر تحقق آن ایجاد شود، تصریح کرد: حج نمونه‌ای از یک بستر مناسب برای تغییر شکل افراد است که مشاهده می‌شود در زمان حج زائران برای صحیح‌خوانی و فراگیری نماز و اعمال خود تلاش می‌کنند.
سعیدی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به ارزش‌ها و اهداف الهی باید با دقت نظر، فضاها و موقعیت‌های مناسب بست‌سازی معنوی را شناسایی و کشف کنیم.
تولیت آستانه مقدسه قم با بیان اینکه موقعیت مربیان و معلمان نسبت به فرزندان خانواده‌های سپاهی یک ظرفیت و بستر ارزشمند است، عنوان کرد: تربیت افرادی به شما سپرده می‌شود که از نظر دیانت در جایگاه مناسبی قرار دارند و خانوادشان از فرزندان شهید، خانواده‌های شهید یا در حال خدمت به نظام و اسلام هستند و این مسئولیت شما را مضاعف می‌کند.
وی اظهار کرد: با الگو گیری از امام سجاد (ع) در زمان اسارت می‌توان فهمید حتی اگر فرزند ظالمی را برای تربیت در اختیار شما قرار دهند باید تمام تلاش خود را برای تربیت صحیح آن انجام دهید.
سعیدی با اشاره به اینکه دانش آموزان امانت‌های الهی هستند، گفت: بهتر است معلمان و مربیان با بیان معارف زلال اهل بیت (ع) در لابه لای تدریس خود حق امانت را ادا کنند.  
وی افزود: معلمان و مربیان می‌توانند در هر درس یا شاخه‌های علمی که تدریس می‌کنند، از همان درس‌ها راهی برای رسیدن به خدا پیدا و به اعتقادات بچه‌ها کمک کنند.
وی بیان کرد: با توجه به سخنان حضرت امیرالمومنین (ع) باید برای نوجوانان مطالبی عنوان شود که در جوانی از آن بهره‌مند شوند و همچنین باید با استعدادها و افراد مختلف با توجه به ظرفیت آنها برخورد شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول