اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

سوگواری محرم سبب پیشرفت در معنویات می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوثر گفت: عزاداری‌های ماه محرم سبب پیشرفت جامعه در معنویات خواهد شد.

سوگواری محرم سبب پیشرفت در معنویات می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل ، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی در جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان کوثر اظهار داشت: باید همت کنیم عزاداری‌هایی را که برای امام حسین (ع) برگزار می‌شود آسیب‌شناسی کرده و خرافات و تنگ نظری‌ها را از این عزاداری‌ها دور کنیم تا این امر طبق سنت رسول الله و ائمه اجرا شود.
این مسئول وجود حداقل یک روحانی در آیین‌های برپایی تعزیه را ضروری دانست و گفت: با حضور روحانی در تعزیه‌ها می‌توان اشعار نسخ و متون را با تاریخ شیعه مطابقت داد و اگر مشکلی داشت برای اصلاح آنها اقدام کرد.
حجت الاسلام عبداللهی اقامه نماز جماعت و ترویج سخنرانی همراه با بیان وقایع تاریخی در تعزیه‌ها را از دیگر نکات مثبت حضور روحانیون در آیین‌های تعزیه برشمرد.
وی تصریح کرد: حضور روحانیت در میان مردم و عزاداران حسینی بعد معنوی و اجتماعی عاشورای حسینی را بیش از پیش تبیین می‌کند.
فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر نیز در این جلسه به در پیش بودن ماه محرم اشاره کرد و گفت: محرم فرهنگ دارد و باید به آن توجه کرده و از آن برای اصلاح فرهنگ جامعه استفاده کرد.
سید سعدالله رئیس‌ساداتی افزود: فرهنگ ناب و ارزشمند تشیع در محرم و عاشورا به خوبی برای همگان نمایان می‌شود.
وی تصریح کرد: محرم و صفر یک حرکت عظیم فرهنگی و مذهبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و ضد مذهبی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی است.
این مسئول زمینه‌سازی به منظور ایجاد فضایی مناسب و سالم برای توسعه فرهنگ غنی شیعه در محرم و صفر را از جمله وظایف شورای فرهنگ عمومی بیان کرد و گفت: هیئت‌های عزاداری با استفاده از این فرصت گرانبها می‌توانند برنامه‌های کامل و جامعی را اجرا کنند.
رئیس‌ساداتی ابراز داشت: محرم ظرفیتی است در جهان اسلام که باید به نحو مطلوب از آن استفاده شود.
وی محرم و صفر را یک حرکت عظیم فرهنگی و مذهبی در کشور برای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی دشمن عنوان کرد و افزود: زمینه‌سازی و ایجاد فضایی مناسب و سالم برای توسعه فرهنگ غنی شیعه در محرم و صفر از جمله وظایف شورای فرهنگ عمومی است و هیئت‌های مذهبی نیز با استفاده از این فرصت می‌توانند برنامه‌های کامل و جامعی را برگزار کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول