اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

ولایت فقیه بزرگ‌ترین معروف جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: ولایت فقیه و در راه و مسیر ولایت بودن بزرگ‌ترین معروف جامعه محسوب می‌شود.

ولایت فقیه بزرگ‌ترین معروف جامعه است
حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در قانون طبیعت و در علم کلام همیشه دانی فدای عالی می‌شود و در نظام خلقت در بالای این هرم خداوند متعال قرار داشته و پس از رسول گرامی اسلام و در عرض این ولایت ولایت ائمه اطهار است و پس از آن انسان و موجودات بعد از آن قرار دارند.
وی یادآور شد: در این خلقت همه موجودات بنا بر جایگاه خود فدای دیگر شده و در نهایت هر کس در جایگاه خود به خوبی به وظایف خویش آشنا است.
امام جمعه ابهر تصریح کرد: معنای معروف در جامعه ولایت در جامعه بوده و امر به ولایت مورد توجه است.
وی افزود: اگر امروز امر به معروف امر به ولایت می‌کند، نهی از منکر نیز مبارزه با ضد ولایت فقیه در جامعه است.
حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: بالاترین معروف در جامعه توجه به فرمان ولایت فقیه و ولایت مداری است و بزرگ‌ترین منکر وجود یزدیان در زمان‌های مختلف است.
وی یادآور شد: اگر در جامعه به ولایت ولی‌فقیه توجه شود جامعه با مشکلی مواجه نشده و اگر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه شود مشکلات جامعه کاسته می‌شود.
امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: در معنای پایین‌تر امر به معروف، به احیای سایر ارزش‌ها اطلاق می‌شود.
وی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر به سه صورت قلبی، لسانی و عملی محقق می‌شود که هر کدام از این مراحل به نحو مطلوب انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: عده‌ای از افراد جامعه امر به معروف و نهی از منکر عملی را رها کرده و به امر به معروف قلبی و لسانی توجه می‌کنند.
وی افزود: عده‌ای دیگر نیز قلبا به این موضوع واقف هستند، اما به صورت زبانی و عملی به اشاعه آن در جامعه نمی‌پردازند.
امام جمعه ابهر تصریح کرد: گروهی نیز در زبان، قلب و عمل به مقوله امر به معروف پرداخته و افراد زنده جامعه محسوب می‌شوند.
وی اظهار داشت: هر کس نقش خود را در احیای ارزش‌های جامعه از جمله امر به معروف و نهی از منکر به کار گیرد موجب پویایی و سر زندگی جامعه می‌شود.
حجت‌الاسلام رحیمی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهم‌ترین واجبات یاد کرد و اظهار داشت: با عمل به این دو فریضه زمینه مناسبی برای عمل به سایر واجبات نیز فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه همه مردم باید به تذکر لسانی توجه داشته باشند، گفت: تذکر لسانی با بیان خوش و زیبا باید مورد توجه باشد.
امام جمعه ابهر تاکید کرد: اگر همه مردم خود را برای تذکر دادن با لحن خوش درباره زشتی‌ها و ناهنجاری‌ها موظف بدانند، امر به معروف و نهی از منکر تاثیرگذار است.
وی افزود: نظارت همگانی از احکام اسلامی و نوعی احساس مسئولیت عمومی نسبت به جامعه است.
حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: برای تذکر لسانی لازم است فرد تذکر ‌دهنده ضمن شناخت خوبی‌ها و بدی‌ها، خود نیز به انجام خوبی‌ها و دوری از بدی‌ها توجه لازم را داشته باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول