اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعة الزهرا:

جلسات عزاداری فرصت آشنایی با اهداف قیام حسینی است

خبرگزاری فارس: معاون تربیتی جامعة الزهرا گفت: جلسات عزاداری را فرصتی برای آشنایی با اهداف قیام امام حسین(ع) است و نباید مجالس ما تنها مختص به عزاداری شود.

جلسات عزاداری فرصت آشنایی با اهداف قیام حسینی است
حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: اسلام در زمینه اجرای فریضه امر به معروف تاکیدات فراوانی ابلاغ کرده و بقای اسلام را در گرو این فریضه قرار داده است.
وی با اشاره به مراحل امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه دارای مراحل قلبی، زبانی و عملی بوده و مرحله نخست این فریضه احساس ناراحتی از درون در برابر منکر است.
معاون تربیتی جامعة الزهرا خاطرنشان کرد: حرکت امام حسین(ع) مصداقی از عالی‌ترین نوع امر به معروف و نهی از منکر بود این امام بزرگوار فرمود «قصد من حکومت، راحت‌طلبی نیست و تنها برای احیای این فریضه به قیام می‌پردازم تا روش جدم را احیا کنم».
وی ادامه داد: حرکت امام حسین(ع) با همه عظمتش یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است در این دهه باید به شناخت مسئله منکر و معروف بپردازیم و شناخت نسبت به این مسئله جزو اصلی‌ترین ارکان است.
شیخ بهایی عنوان کرد: کسی ‌که می‌خواهد به معروف امر کند باید بداند معروف چیست تا به آن امر کند و کسی‌که می‌خواهد این امر را نهی کند باید بداند منکر چیست تا بتواند به طور مطلوب به نهی بپردازد و اگر از شیوه‌های مناسب در اجرای این فریضه استفاده نشود ممکن است سبب شویم منکری پا برجاتر و معروفی از بین برود.
وی با اشاره به اهمیت شیوه‌های اجرایی امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه به دو شیوه عمومی و اختصاصی صورت می‌گیرد و در شیوه اختصاصی گروهی به طور اختصاصی برای این کار آموزش دریافت می‌کنند، باید به منکر و معروف مسلط باشند و در شیوه‌های اجرا مهارت داشته تا بتوانند مخاطب‌شناسی کنند.
معاون تربیتی جامعة الزهرا خاطرنشان کرد: لازم است در مرحله نخست اولویت‌ها را شناسایی کنیم برخی اوقات معروف‌هایی در جامعه ترک می‌شود و منکرهایی در اجتماع وجود دارد ولی برخی از آنها از اولویت بیشتری برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف تشکیل حکومت اسلامی است، گفت: برنامه‌ریزی‌ها، طراحی‌ها، قوانین و مجریان قانون باید در مسیر اجرای معروف عمل کرده و از اجرای منکرات در جامعه جلوگیری کنند.
شیخ بهایی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت عزاداری برای سیدالشهدا(ع) عنوان کرد: گریه بر امام حسین(ع) و ذکر مصیبت و بیان فضائل و مناقب حضرت بسیار آموزنده، موثر و در طول تاریخ توانسته اسلام و اهداف این امام بزرگوار را حفظ کند و با این عزاداری‌ها انقلاب در ایران به پیروزی رسید.
وی خاطرنشان کرد: عزاداری و اشک ریختن برای امام حسین(ع) راه رسیدن به قرب خداست و سالم‌ترین، نزدیک‌ترین و مردمی‌ترین راه است بنابراین این عزاداری باید حفظ شود و گسترش پیدا کند.
معاون تربیتی جامعة الزهرا به برخی از آسیب‌های عزاداری اشاره کرد و افزود: اگر نیت خالص در عزاداری‌ها از بین رود بزرگترین آفت محسوب می‌شود.
وی با اشاره به دیگر مسائل مورد توجه در عزاداری‌ها گفت: باید تلاش کنیم آنچه است و علما در کتاب‌ها آورده‌اند و مطالب فراوانی که در کتاب‌های معتبر نوشته شده برای مردم نقل کنیم و نیازی نیست که مطلب دروغ را جعل کنیم.
شیخ بهایی تاکید کرد: جلسات عزاداری فرصتی برای آشنایی با اهداف قیام امام حسین(ع) و آشنا شدن با روایات، احکام و عقاید دین است و نباید مجالس ما تنها مختص به عزاداری شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول