اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر رشت خبر داد:

تصویب نهایی قطار شهری رشت

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر رشت از تصویب نهایی پروژه قطار شهری رشت با اعتبار پیش‌بینی شده یک‌هزار و 500 میلیارد تومان خبر داد.

تصویب نهایی قطار شهری رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا قاسمی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: قطار شهری که از مصوبات دور سوم هیئت دولت به گیلان بود در هیئت دولت به تصویب نهایی رسید و در دو فاز اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی اعتبار این پروژه یک‌هزار و 500 میلیارد تومان است، افزود: این پروژه  که طبق عملی شدن به شرط‌های رئیس جمهور در زمینه بررسی پدافند غیرعامل، مسائل زیست محیطی، مطالعاتی و... تدوین شده بود، با مطالعه و بررسی وزیر کشور به تصویب نهایی رسید.
این عضو شورا با بیان اینکه قطار شهری رشت در دو خط به طول 12 و 10 کیلومتر اجرا می‌شود، افزود: خط نخست حدود 12 کیلومتر است و شرق شهر رشت را به غرب (بلوار شهید افتخاری به کوی امام رضا(ع)) و خط دوم به طول 10 کیلومتر شمال شهر رشت را به جنوب (گلسار به میدان گیل) را متصل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مسیر این قطار توسط کارگروهی از وزارت کشور بررسی و اعلام شد، اذعان داشت: قطار شهری رشت به صورت زیرسطحی و هم‌سطحی اجرا می‌شود.
قاسمی درباره نامه‌ شهردار رشت مبنی بر مرخصی و ماموریت او و عدم موافقت هیئت رئیسه شورا، بیان داشت: ماموریت شهردار رشت طبق دستور استاندار و معاون عمرانی ایشان بوده و طبق ماده 11 قانون و آیین‌نامه حقوق و مزایای شهردار نیازی به اجازه شورا برای حضور شهردار در ماموریت نیست.
 
* فریدونی رشت را تخریب کرده است
 رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت با بیان اینکه، درباره قطار شهری رشت بسیار صحبت شده و امیدواریم این پروژه اجرایی شود، بیان داشت: زیرساخت‌های شهر رشت به همان صورت باقی‌مانده و شهردار رشت برای این شهر تخریب شده اقدامی نکرده است.
موسی ناصح افزود: فریدونی شهردار، رشت را خراب کرده و حالا به دنبال انجام امور دیگر است و باید وضعیت شهر را سامان دهد.
وی، عدم حضور فیزیکی شهردار، عقب ماندن حقوق پرسنل و وضعیت ساخت چهار پل در شهر را از مشکلاتی ذکر کرد که باید پیگیری شود.
این عضو شورا ادامه داد: شهردار رشت در مدت این یک‌ ماه که در محل خدمت نبود کجا حضور داشت، اگرچه شهردار برای پیگیری برخی از امور به تهران رفته بود اما شهر رشت خراب شده و اگر قرار است قطار شهری داشته باشد بنده نگران این هستم که سکوها و ریل‌های قطار کجا باید قرار گیرد.
ناصح اذعان داشت: گرفتن امکانات برای شهر قابل قبول است اما وقتی خانه خراب است مبلمان را کجا بگذاریم، از رئیس شورای شهر می‌خواهم مدت غیبت شهردار را در محل کارش اعلام کند.
 
*کوتاهی در زمینه قطار شهری قابل قبول نیست
 عضو شورای شهر رشت در پاسخ به رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت با اشاره به اینکه قطار شهری از مصوبات هیئت دولت است، اظهار داشت: محل‌های اعلام شده توسط کمیته‌ای از طرف وزیر کشور انتخاب شده است.
غلامرضا خاکسار یادآور شد: کوتاهی در زمینه پیگیری این مصوبه و اعتبار آن قابل قبول نیست و شهردار رشت برای این مسئله به ماموریت اواخر آبان رفت.
وی ادامه داد: پرداختی هیچ‌کدام از پرسنل شهرداری به تعویق نیفتاده و تنها پاداش نیروهای شرکتی پرداخت نشده که طبق درخواست رئیس شورا، اعلام اسامی نهایی آنها در دست بررسی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول