اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان:

خبری از 2 میلیارد دلار برای راه‌اندازی مترو نیست

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی شهرداری اصفهان گفت: از 2 میلیارد دلاری که قرار بود از صندوق ارزی برای راه‌اندازی متروی کشور پرداخت شود، هنوز خبری نیست.

خبری از 2 میلیارد دلار برای راه‌اندازی مترو نیست
مرتضی حسام‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: تلاش‌های شهرداری برای راه‌اندازی مترو بدون اختصاص اعتبار از سوی دولت به قطار شهری اصفهان امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: لازم است دولت فارغ از سیاست‌های رایج، با اختصاص اعتبار لازم برای راه‌اندازی قسمتی از این پروژه بزرگ و تاثیرگذار اقدام کند.
معاون اداری مالی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان به دلیل هدفمند شدن یارانه‌ها و افزایش هزینه‌ها و عدم پرداخت اعتبار مصوب هیئت وزیران برای کمک به هزینه‌های تحمیل شده هدفمندی یارانه‌ها، خود با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، بیان داشت: بعد از هشت‌ماه هنوز دولت بدهکاریش به شهرداری‌ها را پرداخت نکرده است و از 2 میلیارد دلاری که قرار بود از صندوق ارزی برای راه‌اندازی متروی کشور پرداخت شود، هنوز خبری نیست.
وی با اشاره به اینکه شهرداری در قالب پرداخت‌های نقدی، آزادسازی املاک در طرح، جابه‌جایی تاسیسات به تعهدات خود عمل کرده است، تصریح کرد: ساخت مترو نیاز به منابع مالی دولتی دارد و این مسئله‌ای انکارناپذیر است که هر روز که ساخت مترو با تاخیر مواجه شود هزینه جدیدی به آن تحمیل می‌شود.
حسام‌نژاد با تاکید به اینکه شهرداری اصفهان با پیگیری‌های مستمر خود تلاش دارد از خسارات ناشی از توقف مترو کاهش دهد، اضافه کرد: شهرداری به دلیل افرایش قیمت ساخت پروژه‌های شهری و عدم افزایش بهای عوارض و پرداخت نشدن هزینه‌های ناشی از هدفمندی با مشکل مواجه است که اگر دولت به آنچه پیشرو دارد عمل نکند شهرها دچار مشکل می‌شوند و این به صرفه و صلاح مردم نیست.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی ساخت مترو تاکید کرد: یکی از مشکلات مترو در اختیار نبودن کامل آن با شهرداری است و دستگاه‌های دیگر در نحوه اجرا و پرداخت اعتبار دخالت داشته و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
معاون مالی اداری شهرداری در ادامه افزود: از دیگر دلایل مهم مشکلات ساخت مترو بی‌برنامه بودن مترو و عقب ماندن از برنامه زمانبندی در مدیریت پروژه قطار شهری است.
حسام‌نژاد اظهار داشت: مردم اصفهان به دلیل وجود موانع ترافیکی عملیات مترو و تاخیر در ساخت آن با مشکلات بسیار زیادی در رفت و آمد روبه‌رو هستند، موانع ترافیکی که ساعات بیشماری از زندگی آنها را تلف می‌کند.
وی با بیان اینکه مردم توقع داشتند در این سال‌ها راه‌اندازی مترو را به چشم ببینند و از مزایای آن بهره‌مند شوند ولی ساخت مترو جز مزاحمت و اخلال در زندگی شهروندان حاصلی نداشته است، گفت: قبلا مردم مشکلات را از سوی شهرداری می‌دانستند اما به این نکته آگاهی یافتند که مهم‌ترین موضوع که موجب تاخیر در بهره‌برداری مترو شده عدم اختصاص اعتبار کافی از سوی دولت است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول