اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان خبر داد:

برگزاری 18 دوره آموزشی طرح بارقه نور در آبادان

خبرگزاری فارس: مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری آبادان از برگزاری 18 دوره آموزشی در قالب طرح بارقه نور در این شهرستان خبر داد.

برگزاری 18 دوره آموزشی طرح بارقه نور در آبادان
مهساسادات محسن‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: طرح بارقه نور براساس مصوبه هیئت دولت در سفر استانی به خوزستان پیشنهاد شد که در کار گروه فرهنگی این هیئت به تصویب رسید.
وی در خصوص هدف از برگزاری این طرح گفت: یکی از اولویت‌های سیاستی حوزه زنان و خانواده استان توانمندسازی زنان در مناطق روستایی و عشایری و حاشیه‌ای مناطق شهری محروم بوده‌است که این طرح جامع نیز با هدف ارتقای آگاهی و مهارت‌های مذهبی و بهداشتی زنان راه‌اندازی شده و به اجرا درآمد.
مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه، این طرح در قالب دو برنامه آموزشی و فرهنگی جداگانه که ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهرها است برگزار شد.
محسن‌فر افزود: محتوای آموزشی این دوره‌ها بر اساس نیازسنجی صورت گرفته‌است و آموزش‌های آن فعالیت‌هایی نظیر آموزش روخوانی قرآن، آموزش احکام بانوان و مسائل بهداشتی، بهداشت تغذیه و خانواده و آشنایی ابتدایی با بیماری‌ها و نحوه پیشگیری از آنها را شامل می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: این طرح آموزشی در 15 شهر استان اجرا شد که از مجموع 150 دوره 18 دوره در آبادان برگزار شدند و از این لحاظ آبادان با 720 نفر شرکت‌کننده و 12 هزار و 960 ساعت آموزش در ازای هر نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.
مشاور فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه نهادها و سازمان‌های متعددی در اجرای این طرح مشارکت داشتند اظهار داشت: کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری‌های استان، اداره کل امور عشایر استان، تعاونی‌های زنان عشایر، حوزه‌های علمیه خواهران و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای این طرح مشارکت داشتند.
محسن‌فر با بیان اینکه اعتبار لازم برای این طرح به دلیل محقق نشدن کامل اعتبارات فرهنگی استان کاهش یافته‌ است، گفت: پیشنهاد اجرای طرح به میزان دوبرابر سال گذشته بر اساس ضوابط ارتقای شاخص‌های فرهنگی ارائه شده‌است که درصورت ادامه روند تخصیص اعتبارات همانند سال گذشته امیدواریم در سال جاری بخش دوم این طرح را نیز ادامه دهیم.
وی در پایان با اعلام اینکه جای خالی چنین طرح‌هایی در برنامه‌های مربوط به بانوان در تمام موسسات و نهادها احساس می‌شود تصریح کرد: بانوان به عنوان تربیت‌کنندگان نسل‌های آینده کشور باید در تمام زمینه‌ها آگاهی و آموزش کافی و لازم را کسب کرده تا به این ترتیب در صورت مواجهه با مشکلات احتمالی در تعامل با فرزندان خود بتوانند به تنهایی این مشکلات را برطرف کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول