اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی؛

دوره آموزشی معرفی و شناسایی خزندگان و دوزیستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از برگزاری دوره آموزشی معرفی و شناسایی خزندگان و دوزیستان در اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی خبر داد.

دوره آموزشی معرفی و شناسایی خزندگان و دوزیستان برگزار شد
منصور حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این دوره بر اساس تقویم آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست برای تعدادی از پرسنل و محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به مدت 3 روز از تاریخ 2 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.
مسئول آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت موضوع حفاظت از تنوع زیستی گونه‌های خزندگان و دوزیستان و به پیشنهاد بخش آموزش و
برنامه‌ریزی اداره کل حفاظت محیط زیست این دوره برای 40 نفر از پرسنل این اداره کل برگزار شده است.
حیدری تاکید کرد: در حال حاضر بر اساس پژوهش انجام شده استان خراسان رضوی به تنهایی بیش از یک چهارم جمعیت خزندگان و دوزیستان کشور را دارا است.
وی ادامه داد: این موضوع سبب شده که این اداره کل نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه حفاظت و حمایت از این گونه‌های با ارزش و آندومیک اقدام کند. 
مسئول آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: متاسفانه در نقاطی از استان به دلیل ناآگاهی عموم مردم شاهد روند تخریبی این موجود با ارزش در محیط زیست هستیم و به همین دلیل آموزش تخصصی در این زمینه را برای عموم مردم و متولیان این قبیل امور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
حیدری افزود: امیدواریم با همکاری صداوسیما و دیگر رسانه‌های تاثیرگذار و اطلاع‌رسانی در این زمینه شاهد تغییر نگرش آحاد جامعه باشیم.
وی بیان داشت: در حال حاضر کانون‌های بحران برای خزندگان و دوزیستان شناسایی شده که در جهت حفاظت و حراست از آنها اقداماتی در حال انجام است
منصور حیدری خاطرنشان کرد: در نظر است در آینده دوره هایی با موضوع بی‌مهرگان نیز برای محیط بانان و کارشناسان اداره کل برگزار شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول