اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع روحانیان مجلس‌:

آموزه‌های مهدویت در عمق فرهنگ عاشورا جای دارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون حقوق وقضایی مجلس گفت: آموزه مهدویت در عمق فرهنگ عاشورا جای دارد، به طوری که با تعمق در ژرفای حماسه حسینی به اهمیت و ارزش مهدویت و انتظار پی خواهیم برد.

آموزه‌های مهدویت در عمق فرهنگ عاشورا جای دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی موسسه آینده روشن، حجت الاسلام سیدیونس موسوی سرچشمه در خصوص اهمیت احیای شعایر مذهبی در ماه محرم الحرام اظهار کرد: ماه محرم و ایام شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) از جمله زمان‌هایی است که عموم جامعه به طور خودجوش به عزاداری و احیای شعایر مذهبی می‌پردازند.
وی با بیان اینکه از دیرباز ایام محرم زمان مناسبی برای تبلیغ آموزه‌های اسلامی در عزاداری‌ها و هیئات مذهبی بوده است، گفت: مبلغین و مداحان متعهد و آگاه همواره از این فرصت برای تبیین ارزش‌های اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استفاده می‌کنند و کلاس درس هیئت‌های عزاداری را پر بار تر می‌کنند.
عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس عنوان کرد: در این میان با توجه به اهمیت موضوع مهدویت و ارتباط پر معنای آن با واقعه عاشورا تبلیغ فرهنگ انتظار و مهدویت از اهمیت زیادی برخودار است.
وی تصریح کرد: آموزه مهدویت در عمق فرهنگ عاشورا جای دارد، به طوری که با تعمق در ژرفای حماسه حسینی به اهمیت و ارزش مهدویت و انتظار پی خواهیم برد.
عضو فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه برگزاری منابر و جلسات مهدی‌پژوهی در هیئت‌ها و محافل مذهبی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد استقبال از برنامه‌های مذهبی با موضوع مهدویت در هیئت‌ها و منابر مساجد مطالبه‌ای است که جوانان و نسل سوم انقلاب از روحانیت و مبلغان دارند.
وی گفت: با توجه به موقعیت خاص ماه محرم و حضور پر شور جوانان در مجالس مذهبی سزاوار است برگزارکنندگان مراسم مذهبی توجه بیشتری به تبلیغ آموزه مهدویت داشته باشند.
موسوی همچنین عنوان کرد: با توجه به سم‌پاشی‌های دشمن علیه مهدویت و تلاش استکبار برای گسترش یافتن انحرافات مهدوی در جامعه لازم است، اولویت تبلیغ با ارائه فرهنگ اصیل مهدویت و مقابله با توطئه‌های دشمن در این زمینه باشد. 
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول