اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس پژوهشکده مهدویت:

خاستگاه مهدویت مسائل اجتهادی است

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده مهدویت گفت: بحث مهدویت به خاطر پیوندش با مباحث مهم کلامی، حدیثی، تاریخی و بسیاری مسائل دیگر خواستگاهی اجتهادی دارد.

خاستگاه مهدویت مسائل اجتهادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسرا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی در دیدار با آیت الله جوادی‌آملی اظهار کرد: بحث مهدویت به خاطر پیوندش با مباحث مهم کلامی، حدیثی، تاریخی و بسیاری مسائل دیگر خواستگاهش اجتهادی است، بنابراین باید که در حوزه‌های علمیه پایگاه داشته باشد و از آنجا به سایر بلاد و سایر مغزها و پژوهشگران برسد.
وی در ادامه افزود: 10 سال قبل مؤسسه‌ای با نام آینده روشن تشکیل شد و جمعی از فضلایی که همه حوزوی هستند عهده‌دار این کار شدند و در هیئت امنای آن آیت‌الله مؤمن، حجت‌الاسلام و المسلمین اختری و سرلشکر فیروزآبادی عضویت دارند.
رئیس پژوهشکده مهدویت خاطرنشان کرد: این مؤسسه سطح چهار حوزه را که در حقیقت تربیت پژوهشگران و کارشناسان قابل در حد اجتهاد است راه‌اندازی کرده تا بتوانند چند هزار حدیثی را که در این مورد هست به لحاظ سند، دلالت و دیگر مباحث کنند.
مسئول موسسه آینده روشن با بیان اینکه بخش پژوهش موسسه مهدویت را با 12 رویکرد دنبال می‌کند، افزود: همراه با قسمت پژوهش مجلات پژوهشی نیز به چاپ می‌رسد.
پورسید‌آقایی گفت: در عرصه هنر مهدوی فصلنامه عصر آدینه را منتشر می‌کنیم، چرا که وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان فرمودند سعی کنید این آموزه را با زبان هنر بیان کنید.
وی همچنین با اشاره به کتاب‌های این موسسه اشاره و خاطرنشان کرد: چند مجله برای خردسال به نام ماهک، کودک به نام ملیکا، انتظار نوجوان و ساعت صفر را منتشر می‌کنیم چرا که این آموزه ظرفیت بالایی دارد.
پورسید آقایی به برگزاری همایش دکترین مهدویت اشاره کرد و گفت: این همایش بین‌المللی است که با حدود 50 مهمان خارجی هر سال در تهران به مدت دو روز با حضور مهمانان خارجی و شخصیت‌های برجسته کشوری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول