اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت موسسه زنان منتظر؛

هشتمین دوره آموزشی مهدویت در قم آغاز شد

خبرگزاری فارس: افتتاحیه هشتمین دوره آموزشی مهدویت با عنوان همایش «ولایت، انتظار و زنان منتظر» در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

هشتمین دوره آموزشی مهدویت در قم آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این همایش که بانوان دانش‌پژوه در حوزه مهدویت حضور داشتند، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و مسئول موسسه علمی فرهنگی زنان منتظر، طی سخنانی به ضرورت کسب معرفت در زمینه معارف مهدوی تاکید کردند.
در ادامه این همایش حجت‌الاسلام ناصر شهیدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) به توضیحاتی پیرامون نحوه اداره و سرفصل‌های این دوره آموزشی پرداخت.
وی با اشاره به اینکه به طور معمول سطح مقدماتی این دوره‌ها شامل هشت جلسه تدریس اساتید مهدویت می‌شود، افزود: از آنجا که این دوره برای بانوان آشنا به مباحث مهدویت برگزار می‌شود، این دوره مقدماتی برگزار نخواهد شد و تنها از کتاب نگین آفرینش که منبع این دوره است، امتحانی به عمل خواهد آمد.
شهیدی عنوان کرد: دو دوره تکمیلی نیز در 10 جلسه خلاصه می‌شود که البته در صورت نیاز و به تقاضای دانش‌پژوهان تعداد جلسات افزایش پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: در این دوره مباحثی مانند امامت و ولایت در نیازسنجی زمان، منجی در ادیان، جهان در عصر ظهور، اخلاق و مهدویت، مدعیان دروغین، آخرالزمان، ایران اسلامی، مهدویت و جهانی شدن تدریس می‌شود.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) افزود: از میان کسانی که این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند برای دوره‌های بعدی مربی انتخاب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این کلاس‌ها در روزهای یکشنبه و در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار خواهد شد، اظهار کرد: به کسانی که در امتحانات موفق به کسب نمره قبولی شوند گواهینامه اعطا می‌شود که این گواهینامه حتی برای تدریس در حوزه مهدویت در برخی از دانشگاه‌ها نیز معتبر خواهد بود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول