اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/محرم و شور حسینی/7

حرکت امام حسین(ع) در راستای اصلاح جامعه اسلامی بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: حرکت امام حسین (ع) که منجر به حادثه عاشورا شد، چیزی جز یک انقلاب اسلامی و تلاش در راستای تحول اصلاح جامعه اسلامی نبود.

حرکت امام حسین(ع) در راستای اصلاح جامعه اسلامی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی صبح امروز در جلسه کمیته مناسبت‌های این اداره کل گفت: فرهنگ عاشورا در طول تاریخ همواره برای جامعه اسلامی و مؤمنین الهام‌بخش بوده و به تعبیر روایت حرارتی در دل‌های مؤمنین ایجاد کرده که هرگز به سردی نمی‌گراید.
وی افزود: فرهنگ عاشورا همان زیربنای عقیدتی و فکری است که در امام حسین(ع) و شهدای کربلا و اسرای اهل بیت(ع) بود و سبب پیدایش آن حماسه و ماندگاری قیام شد.
وی اظهار داشت: صیانت از فرهنگ غنی عاشورا یک وظیفه دینی است که باید با گسترش این فرهنگ در جامعه نسل جوان را با مبانی این ثروت غنی فرهنگی آشنا کرد.
وی اظهار داشت: مداحان در ایام سوگواری امام حسین (ع) باید با درک جایگاه ویژه خود گام مؤثری در راستای تبیین فرهنگ حسینی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان بردارند.
ابراهیمی افزود: باید با بهره‌گیری از ایام ماه محرم و حضور نسل جوان در مساجد و تکایای عزاداری به مقابله با اهداف شوم دشمن در جنگ نرم پرداخت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری معتقدند که باید ذکر مصائب سیدالشهدا به صورت صحیح تقویت شوند و از دیدگاه مقام معظم رهبری عاشورا یک حادثه تاریخی صرف نیست بلکه عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دایمی برای امت اسلام بود.
وی گفت: در عصر معاصر متفکر شهید استاد مرتضی مطهری نیز در کتاب حماسه حسینی و تحریفات عاشورا بسیار نقادانه و عمیق پیرامون موضوع پرداختند.
وی تاکید کرد: رسالت هیئت‌های مذهبی احیای فرهنگ پرشور و شعور عاشورا و تعظیم شعائر اسلامی است و البته معرفی هدف حادثه کربلا یکی از راه‌های مبارزه با خرافات و پیرایه‌ها و سطحی‌نگری‌ها است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول