اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات زنجان:

عاشورا مکتبخانه بسیج است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: عاشورا و محرم مکتبخانه بسیج و بسیجیان است.

عاشورا مکتبخانه بسیج است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت‌الاسلام علی دشتکی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی استان زنجان اظهار داشت: بسیج به عنوان یک حرکت ارزشی و فرهنگی در جهان توسط امام خمینی (ره) ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه ابتدا و آغاز بسیج از عظمت فرهنگ عاشورا منشا می‌گیرد، بیان کرد: امروز و در جامعه کنونی همین حرکت فرهنگی بسیج مایه سعادت شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه افراد در حال حاضر تعمیق ارزش‌های عاشورا در میان آحاد مردم است، ادامه داد: باید به وظایف خود در این راستا عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه حضور نمایندگان کشورهای مختلف در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی استان زنجان بیانگر شور و علاقه این کشورها به ارزش‌های اسلامی است، اضافه کرد: این نمایندگان سفیران عاشورایی برای کشور خود محسوب می‌شوند.
حجت‌الاسلام دشتکی به نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی استان زنجان به عنوان حرکتی در ترویج فرهنگ عاشورا برشمرد و تصریح کرد: این حرکت‌ها و اقدامات در سرعت تحقق اهداف عاشورا، غدیر و اهداف توحیدی گام موثری محسوب می‌شود.
وی به قیام امام حسین (ع) به عنوان چراغ هدایت مردم اشاره کرد و گفت: اگر چراغ هدایت امام حسین (ع) و کشتی نجات ایشان نبود اکنون نامی از اسلام  و توحید در میان نبود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه یکی از ثمرات و نتایج مهم قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: امروزه انقلاب اسلامی نیز تاثیر بسیار زیادی در جهان داشته است.
وی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف دشمنان در القای برخی از انحرافات در جوامع اسلامی گفت: برپایی چنین نمایشگاهی از بروز انحرافات جلوگیری می‌کند.
حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی، دینی در کشور فعالیت‌های انسان‌سازی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: این اقدامات برای دشمنان قابل درک نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موج بیداری به وجود آمده در کشورهای منطقه یادآور شد: این امر نشان از اقتدار و ایستادگی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب با رهبری هوشمندانه و متفکرانه امام خمینی (ره) در برابر بسیاری از ناملایمات ایستادگی کرده و در حال حاضر نیز از رهبری با بصیرت مقام معظم رهبری بهره می‌برد.
وی با اشاره به اتحاد رهبری و مردم اضافه کرد: جدایی بین رهبری و مردم یکی از اهدافی است که دشمنان به دنبال آن بوده و در این زمینه کارشکنی‌های بسیاری انجام می‌دهند.
حجت‌الاسلام دشتکی در ادامه با اشاره به فرهنگ ولایی موجود در استان زنجان یادآور شد: استان زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی معروف است.
وی بیان کرد: عزاداری‌ها و فعالیت‌هایی که مردم استان زنجان در زمینه دین و اسلام انجام می‌دهند، به علت ولایت مداری و علاقه خاص مردم استان به اهل بیت (ع) است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول