اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام (ره) بوکان خبر داد:

آموزش مددجویان کمیته امداد بوکان در طرح آموزش خانواده

خبرگزاری فارس: معاون حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) بوکان گفت: مددجویان کمیته امداد بوکان در قالب طرح نظام جامع آموزش خانواده آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

آموزش مددجویان کمیته امداد بوکان در طرح آموزش خانواده
به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان قادر درویشی صبح امروز در همایش خانواده‌های موفق که در سالن اجتماعات شهید رجایی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تقویت ابعاد دینی و مذهبی در جامعه، حفظ استحکام خانواده‌ها و تعمیق ارزش‌های دینی از اهداف برگزاری این همایش است.
وی تصریح کرد: توانمندسازی فکری و فرهنگی در راستای تقویت بنیان خانواده‌ها، تقویت مسئولیت‌پذیری، ارتقای بینش و بصیرت خانواده‌ها، هدایت خانواده‌ها برای الگو پذیری از زندگی بزرگان دین و ترویج در ازدواج موفق نیز از دیگر اهداف برگزاری این همایش است. 
این مسئول افزود: امسال برای توانمندسازی فکری و فرهنگی در این شهرستان 300 خانوار زیر پوشش این نهاد آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف در قالب طرح نظام جامع آموزش خانواده را فرا گرفتند.
درویشی با اشاره به آموزش 980نفر از ابتدای اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: طرح آموزش تربیتی خانواده در این نهاد از سال گذشته به منظور صیانت از بنیان خانواده‌ها به مرحله اجرا در آمده است.
وی ادامه داد: در چارچوب اجرای این طرح با استفاده از مشاوران خانواده با رعایت تمام جوانب و با برخورد مناسب به صورت چهره به چهره و حضوری در منازل مددجویان، در شش مرحله و در زمینه‌های دینی، اجتماعی، رفتاری، تحصیلی، درمانی و معیشتی آموزش‌های لازم ارائه شد. 
این مسئول همچنین از برگزاری جشن توانمندی فکری این خانواده ها در 14 اسفند امسال خبر داد و اضافه کرد: این طرح امسال نیز برای خانواده‌های زیر پوشش اجرا می شود.
فرماندار بوکان نیز در این همایش گفت: ارتقای فرهنگ شهروندی و آگاهی و دانش شهروندان در زمینه‌های مختلف ازدواج و خانواده می‌تواند شهری توسعه یافته، ایمن و آباد را به ارمغان آورد.
حسن عباسی اظهار داشت: بسیاری از معضلات و آسیب‌های موجود در قشر جوان ریشه در خانواده دارد و بسیاری از آسیب‌های موجود در سطح خانواده، خود را در سطح وسیع‌تری در جوانان و در جامعه آشکار می‌کند.
وی با مقایسه نقش و جایگاه خانواده در جوامع غربی و اسلامی، افزود: در نظام غرب و سرمایه‌داری به زن به عنوان یک ابزار و کالا نگاه می‌کنند اما در اسلام و آموزه‌های دینی به زن و خانواده ارزش بسیار عطا شده است. 
3 هزار و 522 خانوار در بوکان با 7 هزار و 895نفر جمعیت زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول