اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد:

صدور پروانه صنفی الکترونیکی در مازندران/ عزم جدی در ساماندهی صنوف آلاینده

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران از صدور پروانه صنفی الکترونیکی در مازندران خبر داد.

صدور پروانه صنفی الکترونیکی در مازندران/ عزم جدی در ساماندهی صنوف آلاینده
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمرتضی هاشم‌پور شامگاه دوشنبه در همایش تبیین نقش اصناف و چالش‌های پیش رو در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب با بیان اینکه در راستای تحقق ماده 50 قانون صنفی تاکنون جلسات متعددی با مدیران ارشد استانی و اصناف برگزار شده است، اظهار کرد: سعی ما ایجاد تعامل و همدلی با جمعیت صنوف استان و فراهم کردن امکانات لازم برای این اقشار است.
وی بر تقویت مجامع بزرگ صنفی در مازندران اشاره کرد و افزود: افتتاح موتور دیزل سنگین با سیستم دوگانه‌سوز را با حضور وزیر نفت در آمل داشتیم که 80 درصد "سی‌ان‌جی" و بقیه سوخت را از طریق گازوئیل تامین می‌شود.
هاشم‌پور نقش اصناف را در تثبیت و توسعه انقلاب اسلامی موثر دانست و گفت: بازار به عنوان بازوی بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود و باید بستری فراهم کرد تا موانع پیش‌روی اصناف برداشته شود.
وی برگزاری همایش با اصناف را به منظور تبادل نظر در چگونگی مقابله با تهاجم غرب عنوان و خاطرنشان کرد: جنگ دوره نظامی به سرآمده است، غرب با رویکرد فرهنگی، علمی، فکری و اجتماعی به جنگ با کشور پرداخته است و چون کشوری در حال توسعه هستیم جهش‌های علمی که در چارچوب اسلام به حرکت درآمده سبب شد تا کشورهای استعمارگر دشمن‌تراشی کنند.
هاشم‌پور با تاکید بر اینکه اصناف تدبیر خوبی در مقابله با جنگ نرم داشته باشند، متذکر شد: تمام تبادلات کالایی از مجرای اصناف اتفاق می‌افتد و اقدامات ویژه‌ای که بسیج اصناف به عنوان هدایتگر امور در این عرصه دارد، موثر است.
وی از صدور پروانه صنفی الکترونیکی در استان مازندران خبر داد و گفت: تمام پروانه‌های صنفی مرکز استان به صورت الکترونیکی و از طریق اتوماسیون اداری صادر می‌شود و این روش باید در تمام شهرستان‌ها اجرا شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران به حوزه بازرگانی داخلی اشاره کرد و افزود: بحث آموزش اصناف برای اخذ جواز کسب در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد، پرونده‌ای که بدون گواهی آموزش باشد باطل می‌شود.
وی به آموزش هیئت مدیره اتحادیه‌های صنفی اشاره ‌و اظهار کرد: برای افزایش آگاهی آموزش تاثیر زیادی در کاهش بسیاری از مشکلات به ویژه در بخش شکایات و تدبیر امور از طریق هیئت مدیره‌ها دارد.
هاشم‌پور به بحث کمیسیون‌های بازرسی که در زیر مجموعه مجامع امور صنفی شهرستان‌ها شکل می‌گیرد پرداخت و عنوان کرد: بسیاری از شکایات به کمیسیون بازرسی هدایت می‌شود و در همان مرجع تعیین و تکلیف می‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه تمدید قرارداد جدید واحدهای صنفی که تعداد کمی را شامل می‌شوند به صورت اتحادیه‌های همگن اقدام شوند، بیان کرد: بودجه‌ای برای اتحادیه‌های همگن در نظر گرفته شده است تا به درستی بتوانند به تکالیف خود عمل کنند.
هاشم‌پور ساماندهی صنوف آلاینده در مازندران را ضروری دانست و گفت: بحث ساماندهی صنوف آلاینده دغدغه جدی مسئولان و مدیران استان است که ضرورت دارد برای اخذ راهکارهای جدید دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط  نظرات کارشناسانه‌ای ارائه دهند.
وی رویکرد عالی‌ترین مقام استان را تقویت صنوف در مازندران دانست و اظهار کرد: فضای خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های مازندران به وجود آمده است و برای بهره‌مندی از فرصت‌ها همه صنوف برای حل مشکلات و ارتقای جایگاه اصناف در استان گام بردارند.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول