اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی:

7500 واحد صنفی در خراسان شمالی بازرسی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی از بازرسی قریب به 7 هزار و 498 واحد صنفی طی یک ماه گذشته در این استان خبرداد.

7500 واحد صنفی در خراسان شمالی بازرسی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی خراسان شمالی، محمد رضا کفاشی درنشست شورای کنترل بازار استان گفت: بازرسی از واحدهای اقتصادی درسطح استان بارزترین حضور بازرسان معاونت بازرسی و نظارت سازمان در راستای تقویت بازرسی و نظارت بر کنترل قیمت‌ها و ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه  است.
وی اضافه کرد: با توجه به سیاستهای سازمان بازرگانی خراسان شمالی، مبنی بر تقویت بازرسی و نظارت با هدف تنظیم و ایجاد آرامش در بازار و نظارت صحیح بر عرضه کالا و خدمات، شناسایی افراد سودجو، پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی و فراهم کردن زمینه مناسب برای ارائه خدمات به مصرف کنندگان، در این راستا توسط بازرسان سازمان بازرگانی در سطح کل استان بیش از 7 هزار و 498 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی، تولیدی و توزیعی  طی ماه گذشته به عمل آمده است.
کفاشی تصریح کرد: این درحالی است که در همین ایام واحدهای خرده فروش با 4 هزار و 271 مورد بیشترین بازرسی انجام شده را به خود اختصاص دادند و بر این اساس بعد از شهرستان بجنورد در بازرسی از واحدهای صنفی و برخورد با متخلفان شیروان رتبه دوم را دارا است.
وی اظهار داشت: از مجموع 7 هزار و 489 مورد بازرسی‌های صورت گرفته بیش از 667  واحد متخلف، با تعداد یک‌هزار و 63 عنوان تخلف شناسایی و پرونده تخلف تشکیل شده که با توجه به آمار موجود در مقطع زمانی مورد اشاره تعداد پرونده‌های متشکله و همچنین تخلفات کشف شده به ترتیب کاهش 20 درصدی و کاهش 66.6 درصدی را نشان می‌دهد. 
رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: طی همین مدت عمده‌ترین تخلفات کشف شده با 567  مورد به ترتیب اولویت مربوط به گرانفروشی و 240 مورد مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخنامه است که بر اساس آن تخلف گرانفروشی به منظور شفاف سازی بازار با 53 درصد در رأس تخلفات مکشوفه قرار دارد.
وی اظهار داشت: هم استانی‌ها با مشاهده هرگونه تخلف و گزارش آن از طریق تلفن 124 می‌توانند در خنثی نمودن اثرات عوامل روانی در افزایش نرخ تورم در جامعه و ساماندهی در بازار کالا و خدمات بوسیله برنامه‌ریزان و سیاستگذاران اقتصاد استان و کشور نقش ارزشمندی را ایفا کند.
انتهای پیام/خ30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول