اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرکرد:

امر به معروف کارآمدترین راهکار نظارت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: امر به معروف و نهی از منکر در شکل گسترده خود، اساسی‌ترین، منطقی‌ترین و کارآمدترین راهکار برای نظارت اجتماعی و دفاع جامعه از خود به حساب می‌آید.

امر به معروف کارآمدترین راهکار نظارت اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مراد کاظمی بعد از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد، اظهار داشت: انسان موجودى است اجتماعى که سرنوشتش با سرنوشت جامعه‌اى که در آن زندگى مى‌کند ارتباط دارد، سود و زیان کارهایى که از انسان سر مى‌زند هم به خود او باز مى‌گردد و هم به جامعه تاثیر مى‌کند.
وی افزود: در بینش اسلامى یک فرد مسلمان باید پا به پاى نفس خود در راستای اصلاح دیگران نیز بکوشد، بى‎توجهى نسبت به اعمال و رفتار و سرنوشت دیگران در واقع بى‌‎اعتنایى به سرنوشت خویش است و اگر فساد و گناه و فحشا و منکر در جامعه شیوع یابد، آثار نامطلوب آن دامنگیر همه افراد خواهد شد.
کاظمی با اشاره به تمهیدات و راهکارهای هر جامعه به‌ منظور مصونیت در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی ـ فرهنگی جامعه، گفت: در درون جامعه ارزش‌ها و هنجارهایی تثبیت شده است که تخلف از این ارزش‌ها و ضوابط، ضد ارزش به‎شمار می‎رود.
فرماندار شهرستان شهرکرد استفاده از نیروهای بازدارنده‌ای مانند نیروهای امنیتی و انتظامی را از راهکارهای مصونیت جامعه در برابر ناهنجاری‌ها برشمرد و گفت: هرگاه افراد یا گروه‌هایی از بایسته‌های زندگی جمعی و رعایت ارزش‌ها و هنجاری‌های اجتماع سر باز زنند، بخشی از قدرت جامعه که در قالب نیروهای امنیتی و انتظامی شکل گرفته است، از نظم مطلوب اجتماع دفاع خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در شکل گسترده خود، اساسی‌ترین، منطقی‌ترین و کارآمدترین راهکار برای نظارت اجتماعی و دفاع جامعه از خود به حساب می‌آید.
کاظمی تأکید کرد: این وظیفه مهم و در واقع راهکار ارزشمند، از یک سو برای افراد جامعه اسلامی فریضه‌ای مهم محسوب می‌شود، و از سوی دیگر بر دوش متولیان امور به عنوان یک تکلیف حکومتی قرار می‌گیرد.
فرماندار شهرکرد تصریح کرد: بر همین اساس این مسئله که اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قبل از آن که افراد را محدود کند، مصونیت جامعه را در پی دارد، خلاف است چراکه از کسی پذیرفته نیست که در تعارض میان مصالح فرد و جامعه، مصالح فرد را مقدم بدارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول