اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانداری اصفهان:

تصفیه‌خانه‌های استان اصفهان با اعتبارات موجود ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: تصفیه‌خانه‌های استان را باید از طریق اعتباراتی که حدود 500 میلیون دلار است و به وزارت نیرو داده می‌شود ساماندهی کنیم.

تصفیه‌خانه‌های استان اصفهان با اعتبارات موجود ساماندهی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام شریعت ظهر امروز در جمع مدیران مرتبط با کاهش آلودگی هوا بیان داشت: در قسمت شرق استان اصفهان بحث 11هزار هکتار از اراضی تحت عنوان معادن گچ است که در حدود نیم متر تا 70 سانتی‌متر خاک روی آن برداشت شده که به مصرف مطلوب برسد، اما وضعیت به صورتی شد که بر روی آن نمی‌توان هیچ اقدامی از جمله زراعت و باغبانی کرد.
وی ادامه داد: این واقعه موجب شده تا اینکه اراضی اطراف این محل را در بر بگیرد تا آنجا که به کلان شهر اصفهان نیز وارد شده و تردد مردم را با مشکل مواجه کند و مشکل زیست محیطی ایجاد شود.
معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل این معضل گفت: به دلیل اینکه اراضی اطراف شهر کمشچه در اثر این گرد و خاک مشکل پیدا کرده است، تصمیم گرفته شد که معدن کمشچه تعطیل شده شود و جابه‌جایی در آن مکان صورت بگیرد.
وی ادامه داد: با اقداماتی که صورت گرفته و جلساتی که با بخش صنایع و معادن برگزار شد مقرر شده در طی یک مدت زمانی باید این معادن هرچه سریع‌تر نقل مکان  کنند.
صمصام شریعت تاکید کرد: حتی با تعطیل شدن این معادن هنوز آثار گرد و خاک بر روی شهر نمایان است و اثر بهبودی در این مناطق ایجاد نشده است.
وی با اشاره به اعتباراتی که برای بخش محیط زیست کشور و وزارت نیرو اختصاص پیدا کرده است، گفت: تصفیه‌خانه‌های استان را باید از طریق اعتباراتی که حدود 500 میلیون دلار است و به وزارت نیرو داده و ساماندهی و برداشت کنیم.
معاون عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: برای حل مشکلات این مناطق تثبیت شن‌های روان و تثبیت خاک این معادن و امور مشابه را که ایجاد گرد و غبار می‌کند از محل یکصد و 50 میلیون دلار که برای محیط زیست اختصاص داده شده، برداشت کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول