اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور وزیر نیرو؛

تصفیه‌خانه بزرگ غدیر در دامغان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: تصفیه‌خانه بزرگ آب شرب غدیر با حضور وزیر نیرو در دامغان به بهره‌برداری رسید.

تصفیه‌خانه بزرگ غدیر در دامغان افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اعزامی دفتر خبرگزاری فارس در استان سمنان به دامغان، پیش از ظهر امروز یکی از مهم‌ترین طرح‌های آبرسانی به شهر دامغان با هدف تأمین و تصفیه ۵ میلیون متر مکعب آب شرب در سال با حضور وزیر نیرو، معاونان وزارت نیرو، استاندار سمنان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و شمار زیادی از مسئولان، کارشناسان و مردم در شهرستان دامغان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در حاشیه بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: احداث حوضچه آبگیر، احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال آب از جنس چدن داکتیل با قطر ۵۰۰ میلی‌متر به طول یک هزار و ۲۰۰ متر و اجرای خط انتقال آب از جنس یوپی‌وی‌سی با قطر ۵۰۰ میلی‌متر و به طول دو هزار و ۵۰۰ متر از مهم‌ترین مشخصات فنی پروژه تصفیه‌خانه آب شرب غدیر دامغان است.
اتابک جعفری همچنین از اجرای خط انتقال آب از جنس یو‌پی‌وی‌سی با قطر ۴۰۰ میلی‌متر به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و احداث تصفیه‌خانه آب شرب به ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه در راستای اجرای این طرح مهم آبرسانی به شرح دامغان خبر داد.
وی افزود: در راستای احداث تصفیه‌خانه آب شرب این طرح، اقداماتی شامل فلش میکسر، پلساتور، فیلر، مخزن تماس با کلر، لاگن‌های علف خشک‌کن، ساختمان‌های بهره‌برداری، بازیافت و... انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اینکه اعتبار کل مورد نیاز اجرای این طرح ۱۵۰ هزار میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: محل تأمین این اعتبار، درآمدهای عمومی است.
جعفری از هزینه ۱۲ هزار و ۹۶۰ میلیون ریالی در راستای اجرای این طرح در سال ۸۸ خبر داد و گفت:‌ در سال گذشته نیز برای اجرای این تصفیه‌خانه ۲۸ هزار و ۱۹۶ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.
وی اعتبار مورد نیاز سالهای بعد این طرح را ۱۰۸ هزار و ۸۴۴ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در راستای اجرای تصفیه‌خانه آب شرب دامغان و طرح آبرسانی به این شهر، ۳ قرارداد در زمینه‌های احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال آب، نظارت عالی و کارگاهی بر پروژه آبرسانی به شهر دامغان و استقرار آزمایشگاه آبرسانی به این شهر منعقد شده است.
در این مراسم وزیر نیرو از بخش‌های مختلف طرح آبرسانی به شهر دامغان بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان وزارت نیرو و استان سمنان، مسائل و مشکلات این طرح را بررسی کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول