اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

دردسرهای اینترنتی شهروندان رشت

خبرگزاری فارس: قطع و وصل اینترنت، مدت زمان طولانی اشتراک و اختلالات شبکه‌ای از دردسرهای اینترنتی شهروندان رشت است.

دردسرهای اینترنتی شهروندان رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بخش عظیمی از ارتباطات دنیای امروز در شبکه‌های ارتباطی که مهم‌ترین آنها اینترنت است، شکل می‌گیرد.
در اینترنت حجم عظیمی از اطلاعات در بخش‌های مختلف وجود دارد و هر روز تعداد سایت‌های تخصصی، عمومی و ... نیز رو به افزایش هستند.
افزایش بی‌سابقه سرعت جهانی‌ شدن در دهه اخیر و نقشی که اطلاعات و ارتباطات در این زمینه داشته‌، نیاز به گسترش خدمات اینترنتی برای زندگی در جامعه جهانی که در آن فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات نقش اصلی را دارند، مضاعف کرده است.
با تلاش دولت نهم و دهم در پنج سال گذشته شاهد ساماندهی در حوزه زیرساختی شبکه اینترنت و کنترل آن با توجه به الزامات قانونی، اسلامی و حفاظتی هستیم.
فراهم آوردن خدمات با کیفیت و سرعت بالا برای شهروندان با ایجاد  یک زیر ساختار مناسب برای اتصال به اینترنت و شبکه گسترده ارتباطات یکی از مهم‌ترین اقدام‌های دولت در چند سال گذشته بوده است.
شهر رشت که در دولت دهم موضوع کلانشهر بودنش مصوب شد نیازمند توسعه سریع و ارائه خدمات اینترنت پرسرعت برای تبدیل به شهر الکترونیک است.
هر چند بسیاری از زیرساخت‌های اینترنت در رشت وجود دارد اما مشاهده می‌شود برخی اوقات در نحوه  ارائه سرویس‌های اینترنتی به مردم، شهروندان با مشکلاتی مواجه هستند.

*زمان مشترک شدن در شرکت‌های اینترنتی طولانی است

 
یک شهروند رشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: با مراجعه به یکی از شرکت‌ها و اطلاعاتی که کسب کردم، پس از ثبت‌نام برای سرویس ADSL مدت زمان وصل خدمات و مشترک شدن در شرکت‌های اینترنتی طولانی است.
علی زادحسین با بیان اینکه 10 تا 14 روز برای اتصال به سرویس ADSL و یا دیگر خدمات اینترنتی مدت زمان طولانی است، افزود: مخابرات گیلان با تشکیل کارگروه و نظارت بر این مسئله این زمان را کاهش دهد.
وی گفت: در دنیای کنونی که فضای مجازی آن را احاطه کرده و اطلاعات بسیاری در این فضا تبادل می‌شود باید خود را با فناوری روز همراه کنیم و تاخیر طولانی در مسیر مشترک شدن جایز نیست.
 
*سرعت اینترنت بسیار پایین است
 
یک دانشجو نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکلات شبکه اینترنت در شهر رشت، گفت: شرکت‌های خدماتی ارائه اینترنت باید همکاری بیشتری با مردم داشته باشند.
افسانه رحیمی اضافه کرد: سرعت اینترنت در بسیاری از مواقع کم‌‌تر از نرم ثبت‌نامی است و باید نقش نظارتی دستگاه‌های دولتی بیشتر شود.
وی با بیان اینکه مسئولان امر باید در بخش دولتی و خصوصی پاسخگوی انتقادات مردمی باشند، ابراز داشت: آشنایی با سیستم اداری ناظر به این بخش ندارم ولی امیدوارم مسئولان سطح نظارت بر عملکرد شرکت‌های خصوصی را افزایش داده و از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند.
این دانشجو تصریح کرد: شرکت مخابرات استان در دور افتاده‌ترین نقاط پروژه‌های بزرگی را اجرایی کرده و مشاهده برخی ضعف‌ها در سیستم اشتراک اینترنت برازنده گیلان نیست.
 
*تکریم ارباب رجوع فراموش شده است
 
یک مشترک اینترنت پرسرعت نیز به خبرنگار فارس اظهار داشت: شرکت‌های خدماتی بخش خصوصی زحمات زیادی می‌کشند ولی در برخی از این موسسات تکریم ارباب رجوع توسط برخی مدیران و کارکنان فراموش شده است.
وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: مسئولان و کارکنان پرتلاش شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده سرویس اینترنت باید بدانند که امانت‌دار مردم هستند و فخرفروشی و عدم تکریم ارباب رجوع کار بسیار ناپسندیده و زشتی است.
این شهروند گیلانی با بیان اینکه بداخلاقی و عدم پاسخگویی مسئولان یک شرکت خصوصی زجرآور است، گفت: بی‌توجهی مسئولان چنین شرکت‌هایی موجب شده تا اقدام به تعویض اشتراکم و مشترک‌شدن در شرکت دیگری کنم.
 
*ترویج بدحجابی در شرکت‌های اینترنتی
 
یک کارشناس فرهنگی نیز در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از بدحجابی کارکنان یکی از شرکت‌های اینترنتی شهر رشت، اظهار داشت: ترویج بدحجابی در شرکت‌های اینترنتی نابخشودنی است.
مهدی ابراهیمی افزود: چندی پیش به یکی از شرکت‌های خدمات اینترنتی رشت مراجعه کردم و نحوه پوشش و استفاده ابزاری از دختران در این موسسه تاسف‌بار بود.
وی با بیان اینکه چگونه می‌توان باور کرد که شرکتی که از محل بیت‌المال و سرمایه‌های ملی کشور سالانه صدها میلیون تومان درآمد کسب می‌کند به کم‌ترین خواسته دین اسلام که همان حجاب است تن نمی‌دهد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین وظیفه مسئولان نظارتی است.
 
*قطع و وصل اینترنت مردم رشت را کلافه کرده است
 
متصدی یک شرکت خصوصی نیز به خبرنگار فارس گفت: دفعات قطع و وصل اینترنت در رشت زیاد بوده و مردم را کلافه کرده است.
وی که خواست نامش فاش نشود با تاکید بر ضرورت تغییر در شیوه مدیریتی شرکت‌های خدماتی اینترنتی افزود: به نظر می‌رسد  بسیاری از اختلال‌های موجود در بخش اینترنت مربوط به شرکت‌های ارائه دهنده این سرویس است.
این کارشناس مدیریت اذعان داشت: دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط باید با نظارت بر عملکرد شرکت‌های خدمات اینترنتی و گزارش‌دهی آن به مردم در این زمینه شفاف‌سازی کنند.
 
*به‌کارگیری نیروی متخصص وضعیت را تغییر می‌دهد

یک کارشناس رایانه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به مشکلات شهروندان رشتی در حوزه اینترنت، اظهار داشت: طبق اعلام مسئولان این حوزه، زیرساخت‌های اینترنت کشور ایده‌آل است.
سهند معافی افزود: امروزه فناوری اطلاعات به مدد فناوری ارتباطات فراگیر شده و جهان را دگرگون کرده است.
وی تصریح کرد: گسترش ارتباطات و تکنولوژی رایانه‌ای با همگرایی و وحدت این دو فرآیند پرتکاپو و پویا شتابی مضاعف یافته و جامعه اطلاعاتی حاصل این همراهی است.
این کارشناس رایانه با بیان اینکه بهره‌گیری از تکنولوژی رایانه و اینترنت با زندگی مردم آمیخته شده است، اذعان داشت: در بسیاری از خانواده‌ها رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری دیگر به دلیل ضرورتی که به وجود آمده در صدد تهیه آن هستند.
معافی، میزان آگاهی مردم از اینترنت و کارکردهای آن و همچنین نگرش‌ها و تمایلات در باره اینترنت را به عنوان مسائل اساسی در جامعه شهری ذکر کرد. 
وی با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری نیروهای متخصص در حوزه ارائه خدمات اینترنتی خاطرنشان کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که در چند سال اخیر تعداد استفاده کنندگان از شبکه اینترنت در کشور گسترش فوق‌العاده‌ای یافته است.
این کارشناس یادآور شد: به نظر می‌رسد در ارائه سرویس اینترنت در شهر رشت مشکلاتی وجود دارد که می‌توان با هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های مجری این مشکلات را برطرف کرد.
-----------------------------
گزارش از هادی طوماری
----------------------------
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول