اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر ‌ارشاد:

اینترنت دشمن ما نیست

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اینترنت دشمن ما نیست بلکه دشمن از طریق اینترنت در خانه‌های ما لانه کرده و باید در این وانفسای جهانی انسان‌های آگاه و با بصیرت وارد میدان شده و برای تعالی و گسترش ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی اقدام کنند.

اینترنت دشمن ما نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام "حمید محمدی" در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی در تبریز، با اشاره به اهمیت و جایگاه فضای سایبر در عصر اطلاعات اظهار داشت: رسانه‌های دیجیتال به علت داشتن سه خصلت مهم قدرت تکثیر و انتشار سریع، قدرت و ظرفیت انتقال و همچنین فراگیری و جامعیت می‌توانند محل مناسبی برای تبلیغ و ترویج مسائل دینی و اعتقادی باشند.
وی افزود: وبلاگ‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص و مخاطب انبوه،‌ حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات بشری را با شتاب و سرعت زیاد انتقال می‌دهند و در این میان اصحاب متعهد فرهنگ و قرآن باید برای بهره‌گیری از فضا و فرصت ایجاد شده اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
محمدی، برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی را گام بسیار مهمی در نهادینه کردن استفاده مطلوب از فضای سایبر و ایجاد انگیزه در علاقمندان این حوزه عنوان کرد و گفت: در برهه کنونی که معادلات دنیا بر محور اطلاعات و ارتباطات استوار است باید با جدیت و تلاش مضاعف‌ از فضای مجازی بهره‌مند شده و افکار و اندیشه‌های متعالی و انسانی اسلام را نشر و گسترش دهیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر میلیون‌ها سایت خطرناک برای اضمحلال اصل بشریت در حال فعالیت هستند که مطالب مطرح شده در این سایت‌ها تهدیدی جدی برای نسل کنونی و نسل‌های آتی محسوب می‌شود.
محمدی گفت: اینترنت دشمن ما نیست بلکه دشمن از طریق اینترنت در خانه‌های ما لانه کرده و باید در این وانفسای جهانی انسان‌های آگاه و با بصیرت وارد میدان شده و برای تعالی و گسترش ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی اقدام کنند.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موفقیت در فضای حقیقی برای انتقال آموزه‌های ناب قرآن و ائمه‌اطهار (ع) مرهون توفیق اصحاب علم، ‌قرآن و فرهنگ در فضای مجازی است.
وی با اشاره به تاثیر قرائت زیبای قرآن در روح و جان انسان‌ها گفت: زبان قرآن زبان فطرت انسان‌ها و زبانی بین‌المللی است.
محمدی افزود: قرآن دو سلاح عظیم در دست دارد و به عبارتی این کتاب عظیم با بهره‌گیری از معارف ژرف و ناب خود عقل بشر را مجذوب خود کرده و با بهره‌گیری از زیبایی بی‌نظیر خود قلب و جان انسان‌ها را متحیر می‌سازد.
وی افزود: در واقع این معجزه عظیم الهی، با معارف خود اندیشه را تسخیر کرده و با زیبایی و جمال ناب در مخاطب انگیزه ایجاد می‌کند و در این میان دستیابی به هر دو بعد این کتاب انسان ساز جامعه و انسان  را متعالی و بالنده می‌سازد.
وی قرآن را کتابی برای هدایت بشریت در همه اعصار دانست و بر لزوم بهره‌گیری و تاسی از آموزه‌های این گنجینه عظیم الهی تاکید کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول