اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ایجاد جریان پر قدرت اطلاعات فرهنگی؛

شبکه اینترنتی بین‌المللی امام رضا(ع) تاسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: شبکه بین‌المللی امام رضا(ع) با اهداف جهانی و ایجاد جریان پر قدرت اطلاعات فرهنگی و علمی معارف امام رضا(ع) در عرصه جهان اسلام تاسیس می‌شود.

شبکه اینترنتی بین‌المللی امام رضا(ع) تاسیس می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی پیرامون اجرای این پروژه اظهار داشت: این شبکه با هدف تاثیر‌گذاری بر نظام عاطفی و انگیزشی جامعه با محوریت امام رضا(ع)، ارتقا و تعمیق فرهنگ زیارت با استفاده از ظرفیت‌ها و جذابیت‌های فضای مجازی، پاسخ‌گویی به نیازها و پرسش‌های جامعه به ویژه جوانان درباره شخصیت، اندیشه‌ها و آرمان‌های رضوی و افزایش کارآمدی، کیفیت و ظرفیت‌ فرهنگی، آموزشی و تأمین زیرساخت اطلاعاتی معارف رضوی به عنوان مرجع در مسائل آموزشی، پژوهشی و ترویجی در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی با اشاره به نیاز گسترده نسل جوان امروز به یک فرهنگ پاسخگو اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های ما در انجام این پروژه بزرگ ایجاد یک «فرهنگ پاسخگو» با اتکا به معارف قرآنی و سنت و سیره اهل بیت(ع) برای برطرف نمودن خلأهای موجود در نظام فرهنگی کشور است.
وی ادامه داد: طراحی نظام ارزشی و بینشی اسلامی مطابق با آموزه‌های رضوی برای پاسخ به نیاز روزافزون به مدل‌های عملی اسلامی برای مدیریت فرهنگی جامعه از دیگر ضروریات ایجاد شبکه بین‌المللی امام رضا(ع) است.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه در توضیح سایر ضرورت‌های این طرح افزود: کمبود قالب‌های مناسب در فضای مجازی برای ارائه فرهنگ و معارف اسلامی با استفاده از شیوه‌های اثرگذار، وجود شبکه‌های اینترنتی بسیار قدرتمند و معتبر در عرصه فرهنگ و معارف اسلامی با گرایش‌های وهابی و لزوم مقابله با آنان نیز از ضرورت‌های اجرای این پروژه است.
حسینی با بیان اینکه استفاده از شیوه‌های جذاب رسانه‌ای برای جذب گروه‌های مختلف جامعه از قبیل کودکان، زنان و جوانان یکی از مزایای این شبکه بین‌المللی است، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مقرر شده است که این شبکه امکاناتی از قبیل جمع‌آوری کامل، جستجو و بازیابی آسان و پیشرفتة اطلاعات و رکوردها، به روز رسانی دائمی اطلاعات و اخبار و تولید محتوی دینیِ قابل دسترس با محوریت معارف رضوی را برای مخاطبان خود در سراسر دنیا فراهم نماید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول