اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد:

آغاز مرمت مسجد جامع قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از آغاز مرمت و بازسازی مسجد جامع قزوین در سال جاری خبر داد.

آغاز مرمت مسجد جامع قزوین
اسدالله بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در سال جاری برای مرمت و بازسازی مسجد و مدرسه سردار در قزوین 300 میلیون تومان اعتبار اختصاص می‌یابد.
وی ادامه داد: اعتبارات تخصیصی برای مسجد و مدرسه سردار این بنای تاریخی، از اعتبارات ملی تامین شده و اقدامات در این راستا آغاز شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: در مورد مسجد جامع قزوین نیز در سال جاری برنامه داریم زیرا یکی از کامل‌ترین مساجد جامع کشور با توجه به نوع ساخت و سابقه تاریخی است.
وی افزود: مشکلاتی در این بنا وجود دارد و تیم مشاور در این زمینه انتخاب و مساعدت‌هایی نیز صورت گرفته و برای مرمت و بازسازی این مسجد قول‌هایی نیز گرفته شده است اما بی‌شک در سال جاری وارد مسجد جامع می‌شویم و یکی از اولویت‌دارترین برنامه‌های ما بحث مسجد جامع است.
بیرانوند تصریح کرد: داربست‌های موجود در مسجد جامع مربوط به زمان گذشته است زیرا این بنا مشکل مرمتی دارد و البته آنها نگاه مرمتی داشتند در حالی که باید نگاه سازه‌ای نیز داشت و ما تیم مشاوره را با تخصص‌های مختلف آماده کرده‌ایم تا با این تخصص‌ها به مسجد جامع ورود داشته باشیم.
وی تصریح کرد: مرمت و بازسازی مسجد جامع کار سختی است و با توجه به وقوع زلزله در استان، این موضوع روی بنا اثر گذاشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به روند آهسته فعالیت میراث فرهنگی به ویژه در حوزه مرمت بنا گفت: ذات فعالیت میراث فرهنگی کُند است و با توجه به تخریب‌هایی که در طول سالیان گذشته رخ داده است، مرمت و مقاوم‌سازی، کاری زمان‌بر است و هر کسی نیز نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
وی یادآور شد: از طرفی در کار باید از اساتید با تجربه و دارای مهارت خاص استفاده کرد اما تعداد این افراد بسیار نیست و کار مرمت نیز بسیار سخت‌تر از کار احداث است.
بیرانوند گفت: در سال جاری بحث مرمت دروازه درب کوشک و تهران قدیم نیز در دستور کار است که مهم‌ترین مشکل آنها ریختن کاشی است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول