اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث‌ فرهنگی خواف خبر داد:

فعالیت 8 کارگاه مرمتی آثار تاریخی خواف

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خواف گفت: هشت کارگاه مرمتی آثار تاریخی در خواف فعالیت می‌کنند.

فعالیت 8 کارگاه مرمتی آثار تاریخی خواف
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هشت کارگاه مرمتی آثار تاریخی شهرستان خواف تجهیز و آغاز به کار کرد.
ابراهیم محمدی مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خواف اظهار داشت: این کارگاه‌ها که شامل بناهای تاریخی مدرسه غیاثیه خرگرد، مسجد ملک زوزن، آسبادهای نشتیفان، مسجد جامع خواف، مسجد نصر آباد،مسجد سنگان و عمارت قریشی علی‌آباد است از محل اعتبارات استانی این اداره کل،شهرداری، شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان و مالکان بنا مرمت و ساماندهی می‌شود.
محمدی با بیان اینکه درصد مشارکت در این پروژه‌ها از 20تا 95درصد متغیر خواهد بود اظهار داشت: همچنین بناهای تاریخی مسجد سیجاوند و آسباد خرگرد به صورت مشارکتی نیز مرمت و به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: طبق مصوبه انجمن میراث فرهنگی شهرستان اولویت تخصیص اعتبارات اضطراری با بناهای تاریخی است که به صورت نیمه‌تمام و یا مشارکتی باشد.
در شهرستان خواف بالغ بر 85 اثر تاریخی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول