اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به قدمت آثار تاریخی؛

ذره ذره آثار تاریخی اصفهان نیاز به مرمت دارد

خبرگزاری فارس: مرمتگر آثار تاریخی گفت: با توجه به آثار تاریخی بسیار در استان اصفهان ذره ذره آنها نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

ذره ذره آثار تاریخی اصفهان نیاز به مرمت دارد
عباس سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در اصفهان اظهار داشت: یک مرمت‌کار قبل از هر چیزی باید با هنر نقاشی آشنا باشد و با تسلط بر این هنر به مرمت آثار تاریخی بپردازد.
وی که 50 اثر مرمت در موزه کاخ گلستان و بازسازی هزار و یک شب در این موزه را انجام داده است، بیان داشت: چنانچه مرمتگران آثار تاریخی از مواد متداول در بازار استفاده نکنند و از مواد سنتی قابل بازگشت که چندان دور از دسترس هم نیست به کار گیرند، یکی از مهم‌ترین اصول مرمت را رعایت کرده‌اند.
مرمتگر آثار تاریخی با اشاره به تخریب اخیر نقاشی‌های سردر بازار قیصریه اصفهان تاکید کرد: چنانچه برای مرمت آثار تاریخی اصفهان تمام مرمتگران شبانه‌روز کار کنند باز این آثار نیاز به مرمت دارد.
وی در ادامه این مطلب افزود: ذره ذره آثار تاریخی اصفهان نیاز به مرمتی اساسی و مطابق بر اصول دارد، که باید بدون دخل و تصرف اضافی این کار انجام گیرد.
سلیمانی که به عنوان عضو هیئت انتخاب هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران است، تصریح کرد: در این دوره از دوسالانه نگارگری در بخش تذهیب آثار بسیار عالی ارائه شده و در دیگر بخش‌ها نیاز به ممارست و تمرین بیشتری است.
وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار بخش نقاشی زیر روغنی به دو سالانه نگارگری اضافه شده است، گفت: نقاشی زیر روغنی در اروپای‌ به لاکی شناخته می‌شود، و در واقع آثاری که با رنگ و گواش نقاشی شده پس از آن روغن کمان بر روی آن ‌کشیده می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول