اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال:

امر به معروف و نهی از منکر تقویت دین است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال گفت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تقویت دین و مبانی آن است که نباید دچار خدشه و خللی شود.

امر به معروف و نهی از منکر تقویت دین است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز عابدی عصر امروز در گردهمایی عامران به معروف و ناهیان از منکر در خلخال اظهار داشت: ‌دین اسلام با برقراری فریضه‌ای همچون امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرده است تا به دین و احکام آن استواری دهد و از آسیب و تهدیدهای مختلف وجود آن را پاک و بی‌آلایش نگه دارد.
وی هرگونه بی‌توجهی به این فریضه الهی را گناهی نابخشودنی توصیف کرد و افزود: بی‌توجهی به این فریضه الهی امروز به بسیاری از آسیب‌ها دامن زده است به طوری که سبب شده هجمه جدید فرهنگی و رسانه‌ای دشمن گاه ارزش‌ها و باورهای ما را دچار لغزش و خدشه کند.
عابدی با اعلام این‌که دشمن در صدد تضعیف نظام اسلامی با ابزار بی‌هویت ساختن نسبت به ارزش‌ها و احکام و شریعت است، تصریح کرد: ما اگر نتوانیم سنگر دینداری و معرفت خود را تقویت کنیم، دشمن می‌تواند بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به حاکمیت اسلام و ارزش‌های آن وارد کند.
این مسئول بزرگ‌ترین معروف را در عصر حاضر در صحنه بودن و از استکبار تبری جستن دانست و خاطر نشان کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) نیز جز این حقیقت فراموش نشدنی نیست.
وی بهترین ابزار در شناخت معروف از منکر را بصیرت همیشگی دانست و اضافه کرد: بصیرت ما باید دشمنان را همیشه غافلگیر کند و زمینه نابودی آنها را فراهم سازد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال در ادامه سخنان خود با بیان این‌که امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: همگان باید بدانند که امام سوم شیعیان نه برای مقابله با شخص یزید بلکه برای نشان دادن راهی روشن در مبارزه همیشگی با مستبدان قیام کرد و به دنیا نشان داد که راه آزادی‌بخش و حریت در تسلیم نشدن برابر استکبار است.
به گزارش فارس، همزمان با آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان خلخال با حضور بیش از 500 دانش‌آموز نشست‌های سیاسی و فرهنگی و تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد که در آن سخنرانان به توطئه‌ها و ترفندهای استکبار جهانی در دلسرد کردن نسل سوم و چهارم انقلاب به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی پرداخت و خواستار حضور دانش‌آموزان در صحنه‌های مختلف شدند.
به گزارش فارس، همزمان با نخستین روز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نمین نیز در همایش بسیج و احیای این فریضه الهی گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر زمینه تسلط اشرار بر مسلمانان را فراهم می‌کند.
حجت‌الاسلام سیدمحمد سیدسیاح انجام تمام فرایض و اعمال عبادی را در جامعه وابسته به اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: اگر حدود الهی اقامه نشود ظلم و فساد جامعه را فرا می‌گیرد.
وی با یادآوری این‌که اصل هشتم قانون اساسی باید به معنای واقعی احیا شود از عموم مردم خواست با عمل به این فریضه الهی زمینه تبری جستن از دشمنان و سلامت جامعه اسلامی را فراهم کنند.
در پایان این همایش از مروجان امر به معروف و نهی از منکر در نمین تجلیل شد.
 
بزرگ‌ترین معروف در صحنه کربلا وفاداری است
به گزارش فارس، امام جمعه کوثر در همایش ضابطان و اجرا‌کنندگان فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امام حسین (ع) تنها با هدف احیای این فریضه الهی قیام کرد تا به دنیا نشان دهد که دور بودن از این اصل اساسی خطرات و آسیب‌های بسیاری را برای امت اسلامی به دنبال دارد.
حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی با بیان این‌که چهره زیبای معروف در دشت نینوا وفاداری یاران امام حسین (ع) به آن حضرت است، خاطر نشان کرد: صحنه کربلا زیبایی‌ها و عبرت‌های فراوانی دارد که می‌توان آنها را به خوبی احصا کرد و در قالب معروف به جامعه معرفی کرد.
وی از هیئت‌های عزاداری، شعرا و مداحان خواست به جای پرداختن صرف به مصائب کربلا زیبایی‌ها و شجاعت خلق‌کنندگان حماسه ماندگار کربلا را نیز تبیین و تشریح کنند تا مجالس عزای حسین به مجالس عزت و افتخار مردم حسینی تبدیل شود.
امام جمعه کوثر با بیان این‌که بدعت‌ها و خرافه‌های نابجا به عنوان چهره‌های منکر چنین محافلی را مورد تهدید قرار داده است، اضافه کرد: رسالت روحانیان در خرافه‌زدایی از عزاداری‌ها و دور کردن بدعت‌ها سنگین و حساس است که با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر شاهد تحقق آن و دور شدن از ناهنجاری‌ها و رذیلت‌ها می‌باشیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول