اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری؛

59 میلیون دلار کالا از گمرک همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: طی سال جاری 59 میلیون و 86 هزار دلار کالا از طریق گمرک همدان به دیگر کشورها صادر شده است.

59 میلیون دلار کالا از گمرک همدان صادر شد
محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سال جاری 59 میلیون و 86 هزار دلار کالا از طریق گمرک همدان به دیگر کشورها صادر شده که از نظر وزنی برابر 112 هزار تن بوده است.
به گفته وی از این میزان صادرات، میزان 23 میلیون و 805 هزار دلار در بخش کشاورزی بوده که معادل 40 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص می‌دهد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: صنایع دستی نیز با 19 میلیون و 376 هزار دلار توانسته 32 درصد از صادرات استان را به نام خود ثبت کند.
وی بیان کرد: بخش صنعت و معدن نیز با 15میلیون و 900 هزار دلار 27 درصد از صادرات استان همدان را طی این مدت از آن خود کرده است.
فرشچی‌موحد افزود: مهمترین اقلام صادراتی شامل کشمش با 20 میلیون و 726 هزار دلار و 35 درصد از ارزش صادرات استان، سفال با 12 میلیون و 43 هزار دلار و 20 درصد از صادرات استان، سیمان با 6 میلیون و 163 هزار دلار و اختصاص 10.5 درصد از ارزش صادرات بوده است.
وی با بیان اینکه صادرات شیشه دست ساز 4 میلیون و 92 هزار دلار بوده است، اظهار کرد: ارزش صادرات این محصول از استان نیز هفت درصد بوده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: صادرات فرش دستباف نیز 3 میلیون و 56 هزار دلار بوده که پنج درصد از سهم صادرات استان را به نام خود ثبت کرده است.
وی از صادرات 2 میلیون و 544 هزار دلاری چینی آلات بهداشتی با اختصاص 4.3 درصد از سهم صادرات استان خبر داد و ابراز کرد: در این مدت 43 قلم کالا از استان به 26 کشور جهان صادر شده است.
فرشچی‌موحد تأکید کرد: این کشورها شامل کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه، لهستان، پرو، هلند، اوکراین، رومانی، سوئد، ترکیه، سوریه، هند،افغانستان، پاکستان، عراق، امارات، کویت، قطر، ترکمنستان، گرجستان، ارمنستان، مالزی، اکوادور و مراکش بوده است.
وی افزود: در این مدت 13 میلیون و 898 هزار دلار کالا از گمرکات استان وارد شده که این میزان از نظر وزنی 3 هزار و 425 تن است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان گفت: همچنین طی این مدت 290 ثبت سفارش در سازمان به ثبت رسیده که از نظر ارزشی 160 میلیون و 192 هزار دلار بوده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول