اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:

تعامل مثبت گمرک و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صادرات

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از تعامل مثبت گمرک و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صادرات محصولات صنایع دستی این استان خبر داد.

تعامل مثبت گمرک و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صادرات
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌رضا ایزدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکید اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر بحث مشاغل خانگی به حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی نیز بوده، اظهار داشت: در سال جاری بیش از 25 جشنواره مختلف استانی و برون استانی داشتیم که با استقبال خوبی از سوی مردم و هنرمندان برای حضور در این برنامه‌ها مواجه شدیم.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: جای فعالیت بیشتر در این زمینه و حضور بیش از پیش و پررنگ هنرمندان استان را در چنین جشنواره‌هایی داریم که امید است با حمایت بانک‌های عامل از بخش مشاغل خانگی و شروع پرداخت تسهیلات به متقاضیان در این زمینه شاهد جهش مناسب‌تری باشیم.
وی با بیان این‌که بازاریابی یکی از مهم‌ترین راه‌های صادرات صنایع دستی است، ابراز داشت: هدف دیگر ما ورود به عرصه بازاریابی است که برپایی چنین جشنواره‌هایی و حضور در این برنامه‌ها تا حدی توانسته به ما در این زمینه کمک کند که گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند در زمینه صادرات صنایع دستی ما به‌ خصوص دست بافته‌های هنرمندان استان کمک شایانی کند.
مدیرکل صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بازاریابی مناسب و صادرات دست‌‌بافت‌های بومی استان از طریق گمرک را در زمینه اشتغال‌زایی تاثیر‌گذار برشمرد و بیان کرد: بیشترین تولیدات دست‌بافته‌های ما گلیم است که اگر کمی تنوع بخشی و نگاه به سلائق بازارها را بیشتر در دستور کار قرار دهیم به طور حتم گبه، گچمه و جاجیم ما هم حرف‌های زیادی برای گفتن در بازارهای داخلی و حتی خارجی دارد.
وی، دست بافته‌ها را یکی از مهم‌ترین اقلام صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و ابراز داشت: در زمینه احیا و شناسایی آثار صنایع دستی این استان سعی زیادی داشته‌ایم که از این پس نیز با فعالیت‌های فرهنگی گسترده و اطلاع‌رسانی این فعالیت را ادامه خواهیم داد. 
وی اطلاع‌رسانی از وضعیت دست‌بافته‌های این استان توسط رسانه‌ها را عاملی مهم در توسعه این بخش دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با قدرت مانوری که دارند محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را به کشور و حتی دنیا شناسایی کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول