اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد:

ساخت راه‌آهن گیلان با مشارکت روسیه

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از تسریع در ساخت راه‌آهن این استان به ویژه مسیر رشت‌ ـ انزلی‌ ـ ‌آستارا ـ آستراخان با مشارکت روسیه خبر داد و گفت: ساخت راه آهن گیلان بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

ساخت راه‌آهن گیلان با مشارکت روسیه
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته بسیج، تفکر و فرهنگ بسیجی را رمز موفقیت در تمام بخش‌های مدیریتی دانست.
وی با اشاره به دستاورد سفر 48 ساعته خود به روسیه، اظهار داشت: در این سفر تفاهمنامه‌های همکاری در زمینه توسعه حمل و نقل با روسیه صورت گرفت.
 
* ساخت راه‌آهن گیلان یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار می‌‌خواهد

مقام ارشد گیلان، پیگیری 11 کیلومتر آزاد راه رشت‌ ـ قزوین را از جمله این همکاری عنوان کرد و ابراز داشت: کلنگ آغاز عملیات این پروژه در آذر امسال انجام می‌شود.
وی به انعقاد قرارداد برای تسریع در ساخت راه‌آهن گیلان اشاره کرد و بیان داشت: ساخت این راه‌آهن بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.
سعادتی ادامه داد: سال گذشته حدود 90 میلیارد تومان پول برای این پروژه گذاشته شد و امسال نیز 120 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به مشارکت روسیه در ساخت این راه‌آهن اذعان داشت: 400 میلیارد تومان قول اوراق مشارکت را برای راه‌آهن گیلان گرفتیم که فروش این اوراق به اندازه چهار سال بودجه استانی است و می‌توانیم سرعت کار این پروژه را چند برابر کنیم.
استاندار گیلان میزان پیشرفت فعلی راه‌آهن گیلان را حدود 45 درصد اعلام کرد و افزود: فروش اوراق مشارکت احداث این پروژه را تسریع می‌دهد.

*قطار شهری رشت در حال گذراندن مراحل است

وی راه‌اندازی قطار شهری رشت را از دیگر مذاکرات عنوان کرد و یادآور شد: از قبل روسیه و چین آمادگی مشارکت در این پروژه را داشتند و قرار شده چین با فایناس خارجی در این پروژه مشارکت کند.
سعادتی با بیان اینکه هنوز پروژه قطار شهری رشت نهایی نشده است، خاطرنشان کرد: این پروژه یک هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و طرح جامع آن قبلا در شهرداری رشت کار شده بود و این پروژه در حال گذراندن مراحل است.
وی ساخت راه‌آهن رشت، انزلی، آستار و آستراخان روسیه را از پروژه‌های مهم خواند و اظهار داشت: این بخش بیش از 300 میلیارد تومان هزینه دارد که قرار شد توسط روسیه ساخته شود و 85 میلیارد تومان نیز توسط وزارت راه و شهرسازی ایران پذیرفته شد.
استاندار گیلان بازدید از نمایشگاه روسیه را از دیگر برنامه‌های خود در این کشور ذکر کرد و ابراز داشت: از عملیات اجرایی چند پروژه از جمله قطار شهری نیز جزو برنامه‌های این بازدید بود.
وی با بیان اینکه در این سفر بحث حمل و نقل دریایی مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: توسعه ارتباط دریایی از تمایلات روسیه است و در این راستا تمهیداتی اندیشیده شد.
سعادتی برطرف شدن مشکل روادید برای ملوان‌ها و صدور مجوز شش ماهه در این زمینه را نیز جزو تفاهمنامه همکاری با روسیه عنوان کرد.
وی توجه به وضعیت هوایی گیلان و مذاکراتی برای افزایش تعداد فروندها از این استان به آستراخان روسیه را از دیگر برنامه‌های سفر به روسیه برشمرد.
 
*برگزاری نمایشگاه گیلان در داغستان

مقام ارشد گیلان دستاوردهای سفر به روسیه را دارای نتایج خوبی دانست و از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای گیلان در داغستان خبر داد و ابراز داشت: نمایشگاه گیلان بهمن امسال در داغستان روسیه برگزار می‌شود.
وی گسترش مناسبات فرهنگی و علمی را از دیگر دستاوردهای سفر به روسیه ذکر کرد و متذکر شد: مراودات با کشورهای همسایه و هم‌مرز از جمله وظایف استانداران مرزی است.
سعادتی، تقویت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی را در گسترش روابط و تجار تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: باید از ظرفیت گیلان برای ایجاد اشتغال و توسعه مناسبات استفاده شود.
وی گیلان را دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی نامید و اذعان داشت: توسعه برنامه‌های کشاورزی موجب اشتغالزایی است و اصناف می‌توانند در این زمینه نقش مهمی داشته باشند.
استاندار گیلان مشکلات رشت را زیاد عنوان کرد و بیان داشت: تصمیم‌های زیربنایی برای کلانشهر رشت گرفته می‌شود و تمام مدیران کل باید وقت ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها بگذارند.
 
*اختصاص بخشی از شاخص‌های فرهنگی به مطبوعات گیلان

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های استان با جدیت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: برطرف کردن تمام مشکلات اعتبار کلان می‌خواهد که دست استان نیست و به دنبال این هستیم که پایه‌های کار را محکم کنیم.
سعادتی همچنین قرار دادن بخشی از شاخص‌های فرهنگی به مطبوعات گیلان را جزو برنامه‌های مهم خود ذکر کرد و افزود: نباید رسانه‌ها و مطبوعات که سفیران انقلاب هستند را نادیده گرفت.
وی، اثر کار رسانه‌ها را تاثیرگذار خواند و از اصحاب رسانه خواست تا در مقابل دشمن درونی و بیرونی خود را حفاظت کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول