اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری خراسان شمالی:

تأخیر اجرای راه آهن بجنورد مربوط به قرارداد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری خراسان شمالی تأخیر در اجرای راه آهن جوین به بجنورد را مربوط به عقد قراردادها عنوان کرد.

تأخیر اجرای راه آهن بجنورد مربوط به قرارداد است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالفضل باقرنیا پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای این خط آهن از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است، پیش‌بینی کرد تا این پروژه ظرف یک ماه آینده اجرایی شود.
وی افزود: اعتبارات مربوط به اجرای این پروژه در سال جاری از طریق اعتبارات ملی تأمین شده است.
باقرنیا در ادامه با مطلوب خواندن وضعیت اجرای کنار گذر شمالی بجنورد اظهار داشت: بعد از سفر وزیر راه و شهرسازی، این پروژه شتاب گرفته و هم اکنون ابتدای ورودی کنار گذر شمالی در محور بجنورد به تهران در حال آماده سازی برای آسفالت است.
وی با اشاره به آسفالت 9 کیلومتر از 21 کیلومتر کنار گذر شمالی بجنورد تصریح کرد: بخش‌هایی از کنار گذر شمالی بجنورد به حالت دو بانده آسفالت شده است.
مدیرکل راه و ترابری خراسان شمالی از رفع مشکل اراضی مربوط به سپاه برای اجرای این کنار گذر خبر داد و گفت: در این راستا اخیراً موافقت دفتر فرماندهی کل قوا با تملک 2 هزار و 800 متر زمین با پرداخت هزینه‌های تملک صادر شده است.
وی پیش بینی کرد تا ظرف ماه جاری هزینه‌های مربوط به تملک به حساب سپاه واریز و این بخش از اراضی برای اجرای کنار گذر شمالی بجنورد بازگشایی شود.
باقرنیا با بیان اینکه در طول پروژه کنار گذر شمالی بجنورد پل‌ها و ابنیه متعددی پیش بینی شده است، تصریح کرد: بخش زیادی از این پل‌ها احداث شده است.
به گفته باقرنیا، تأمین قیر به صورت نقدی یکی از مشکلات بزرگ پروژه‌های راه‌سازی خراسان شمالی از جمله کنارگذر شمالی بجنورد بوده که بر اساس برآوردها صرفاً اجرای این پروژه به 11 هزار تن قیر نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه بخش شرقی کنارگذر شمالی نیز برای تسریع در اجرا به شرکت عمران آستان قدس واگذار شده است، افزود: این پروژه اکنون با ساخت قطعات مربوط به تقاطع غیرهمسطح در حال اجراست.
مدیرکل راه و ترابری خراسان شمالی پیش‌بینی کرد تا در صورت مساعد بودن هوا فاز نخست کنار گذر شمالی بجنورد تا پایان امسال تکمیل شود.
وی همچنین در بخش دیگری با اشاره به مطالبات یک هزار و 500 میلیارد ریالی پیمانکاران برای اجرای پروژه‌های راه‌سازی استانی تصریح کرد: با اختصاص اعتبارات دو درصد نفت و ... بخشی از مشکلات مربوط به مطالبات پیمانکاران مرتفع می‌شود.
باقرنیا تعداد پروژه‌های راه‌سازی که از محل اعتبارات استانی در این استان در حال ساخت است را 70 پروژه اعلام کرد و گفت: 270 کیلومتر راه روستایی نیز در قالب 8 پروژه توسط هشت پیمانکار در مناطق روستایی و محروم این استان در حال ساخت است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول