اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون کارآفرینان برتر خراسان رضوی:

رسالت اقتصاد ایران در عصر کارآفرینی بسیار سنگین است

خبرگزاری فارس: رئیس کانون کارآفرینان برتر استان خراسان رضوی گفت: رسالت اقتصاد ایران در عصر کارآفرینی رسالتی بسیار سنگین و بزرگ است.

رسالت اقتصاد ایران در عصر کارآفرینی بسیار سنگین است
حسین قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در سال‌های اخیر کار و کارآفرینی مورد توجه اغلب جوامع و به ویژه دولت مردان قرار گرفته است.
وی افزود: از این رو در محافل اقتصادی و جامعه امروز شاهد نهادینه شدن مقوله کارآفرینی به عنوان یک ارزش بوده‌ایم.
دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان با بیان اینکه مفهوم کارآفرینی همراه با خلقت بشر وجود داشته باشد، تصریح کرد: به تعبیری دیگر کارآفرینی، کانون و مرکز ثقل کار و تلاش و پیشرفت بشر در عرصه مدرنیته تلقی می‌شود.
وی توضیح داد: ژان پاتیت سه، اقتصاددان قرن هیجدهم میلاد کارآفرین را فردی بیرون کشنده منابع اقتصادی از حوزه‌ای با بهره‌وری پایین معرفی کرده است.
قنبری تأکید کرد: بر اساس نظریات این اقتصاددان برجسته، این فرد منابع اقتصادی را به حوزه‌هایی با بهره‌وری و سود بیشتر منتقل می‌کند.
وی ابراز داشت: در نیمه اول قرن بیستم شوهپیتر اقتصاددان و نظریه‌پرداز اجتماعی مطالب گسترده‌ای را پیرامون کارآفرینی و تأثیر آن بر اقتصاد نوشت و کارآفرینان نوآور را سبب نوعی تعادل پویا در اقتصاد معرفی نمود.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی و کارفرمایی تولیدکنندگان صنفی و معدنی خراسان رضوی بیان داشت: اما به زبان ساده کارآفرینی همانند فرآیند تأسیس یک کسب و کار بر مبنای یک فکر و ایده است.
وی یادآور شد: به یک گروهی از افراد که فرصتی را کشف کرده و یا خلق کنند و بر پایه آن شرکت یا موسسه‌ای خصوصی را بنیان نهاده و دل را به دریا زده و وارد عرصه بازار و رقابت می‌شوند کارآفرین گفته می‌شود.
قنبری عنوان داشت: با این حال در طول تاریخ کارآفرینان از تبار نخبگان بوده‌اند و از این رو خیلی‌ها کارآفرین را واژه مقدسی در ادبیات اقتصاد مبتنی بر تولید می‌دانند.
عضو کانون انجمن‌های صنفی و کارفرمایی تولید کنندگان صنعتی و معدنی کشور یا طرح این سؤال که هرکسی که از تولید سهمی دارد، کارآفرین به شمار می‌آید، گفت: محققان بر این باورند که کارآفرین کار و شغل ایجاد کرده و ارزش افزوده برای کشور به ارمغان می‌آورد.
وی تأکید کرد: کارآفرین یک شهروند خلاق و نوآور است که شکست را قبول نداشته و در راستای اهداف خود تا آخرین نفس تلاش می‌کند.
قنبری افزود: کارآفرین فرصت‌ها را به دستاورد‌ها تبدیل می‌کند و دودکش‌ کارخانه‌ها را همیشه روشن نگه می‌دارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول