اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خوزستان تاکید کرد:

افزایش دقت دستگاه‌ها در ثبت آمار اشتغال

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خواستار ارزیابی آمار اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌ها شد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 56 درصد از اشتغال تعهد شده استان محقق شده است.

افزایش دقت دستگاه‌ها در ثبت آمار اشتغال
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید منوچهر سید جلالی شامگاه شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان، اظهار داشت: میزان تعهد ایجاد اشتغال خوزستان در سال 90، 137هزارو 54 فرصت شغلی تعیین شد که استان ایجاد 151هزار و 166 فرصت شغلی را در سال جاری تعهد کرد، اما تاکنون 56.72 درصد از میزان اشتغال تعیین شده از سوی وزارت کشور توسط استان محقق شد و تاکنون خوزستان نسبت به تعهد استانی زیر 50درصد عمل کرده است.
وی افزود: وضعیت ایجاد اشتغال دستگاه‌ها نیاز به بازنگری مدیران دارد و مدیران باید با ارزیابی و راستی آزمایی آمار ایجاد اشتغال، ان‌ها را وارد سامانه کنند.
سیدجلالی با اشاره به اینکه برخی از آمار اشتغال دستگاه‌ها مربوط به سال گذشته بوده است، بیان کرد: توجه شود که آمار اشتغالی که وارد سامانه می‌شود باید مربوط به سال 90 باشد.
وی ضمن ارائه گزارشی از میزان افزایش جذب تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در بازه زمانی 18آبان ماه تا دوم آذرماه سال جاری، گفت: تعداد طرح‌های تایید شده در بانک‌ها، 109 طرح است که 153 فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کند و تسهیلات مصوب برای این طرح‌ها 103هزار و 690 میلیون ریال است.
این مقام مسئول افزود: قرارداد 201 طرح با اعتبار 8 هزار و 400 میلیون ریال منعقد شده است که 40فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کند.
سیدجلالی بیان کرد: کل مبلغ پرداخت شده به متقاضیان در این مدت 36 هزار و 768 میلیون ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به تعهد و تحقق اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال 90، بیان کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری 78 هزار و 81 شغل در استان ایجاد و در سامانه اشتغال زایی ثبت شد.
وی اشتغال محقق شده بخش مسکن از ابتدای سال تا کنون را نیز 25 هزار و444 نفر شغل عنوان کرد.
سید جلالی با اشاره به اهمیت ایجاد مشاغل خانگی افزود: رونق مشاغل خانگی در ایجاد شغل‌های جدید بسیار موثر است و 24درصد مشاغل استان باید از طریق مشاغل خانگی ایجاد شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تعداد کل پرونده‌های واصله به دبیرخانه مشاغل خانگی را 5 هزار و 156 پرونده عنوان کرد و گفت: از این تعداد 4 هزار و 825 نفر زن و 331 نفر مرد هستند.
وی اضافه کرد: یکهزار و 323 پرونده مجوز به تفکیک دستگاه‌های اجرایی از ابتدای سال تا به امروز صادر شده است.
مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی، تولید فرش دستباف، تولیدات کشاورزی، دامپروری و شیلات، تولید صنایع غذایی و نساجی، فناوری اطلاعات و فعالیتهای فرهنگی و هنری تعریف شده و دستگاه‌های مختلف ازجمله میراث فرهنگی، بازرگانی جهاد کشاورزی، فنی حرفه‌ای، تعاون، کار و امور اجتماعی، صنایع و معادن، کمیته امداد و بهزیستی از این گروه مشاغل حمایت می‌کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول