اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه‌های مردم زنجان از چاله چوله‌های شهر؛

آقای شهردار با خودروی شخصی تردد کنید

خبرگزاری فارس: مردم زنجان به دلیل چاله چوله‌های این شهر از شهردار گلایه دارند و خواستار آن هستند که شهردار هم برای واقف شدن بهتر به این مشکل با خودروی شخصی در داخل شهر تردد کند.

آقای شهردار با خودروی شخصی تردد کنید
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان کسی منکر تلاش‌های شهردار و مجموعه شهرداری زنجان در راستای حل مشکلات شهر نیست، ولی باید این تلاش‌ها در راستای رضایت مردم و جلب نظر آنها باشد.
با وجود درآمد کم شهرداری زنجان به نظر می‌رسد تلاش‌هایی که در راستای عمران و آبادانی شهر انجام می‌شود، بیش از ظرفیت و بودجه شهرداری است، که این مسئله قابل تقدیر است.
اما در کنار همه خدماتی که در شهر صورت می‌گیرد به نظر می‌رسد که برخی کم کاری‌ها نیز در راستای عمران و آبادانی شهر صورت می‌گیرد، که این امر نارضایتی مردم را به دنبال دارد.
به نظر می‌رسد زمان‌بندی نامناسب در راستای ترمیم خیابان‌های شهر یکی از عمده‌ترین مشکلاتی است که موجبات نارضایتی مردم را به دنبال دارد.
رانندگان خودروهای عمومی، مردم و به ویژه کسانی که خودروی شخصی دارند، از شهردار و مسئولان شهری زنجان تقاضا دارند تا برای درک بهتر مشکلات داخل شهر و چاله چوله‌های آن با خودروی شخصی در داخل شهر تردد کند.
برخی رانندگان زنجانی اعتقاد دارند که در شهر زنجان صنعتگران جلوبندی سازی از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند و تعداد این صنف نیز روز به روز در حال افزایش است که این امر را نیز مدیون مسئولان خدمات شهری و چاله چوله‌های شهر هستند.
رانندگان اعتقاد دارند که زمانبندی نامناسب برای آسفالت شهر یکی از عمده‌ترین مشکلاتی است، که مردم و به ویژه رانندگان با آن مواجه هستند.
به اعتقاد آنها در حالی که می‌شود در طول فصل تابستان خیابان‌ها را آسفالت و گودال‌های موجود در آنها را مرمت کرد، اما این امر به فصل پاییز و یا زمستان موکول می‌شود که این امر مشکلاتی را به مردم و به ویژه رانندگان وارد می‌کند.
 
* انتقاد امام جمعه موقت زنجان از چاله چوله‌های شهر
بیستم آبان‌ ماه بود که امام جمعه موقت زنجان نیز در خطبه‌های نماز جمعه از وضعیت بد آسفالت و چاله چوله‌های شهر به شدت انتقاد و خواستار ترمیم وضعیت موجود شد.
 حجت‌الاسلام یعقوب موسوی با انتقاد از چاله چوله‌های موجود در خیابان‌های شهر گفت: نباید همه همت مدیریت شهری برای رفع معایب خیابان‌های اصلی شهر صرف شده و خیابان‌های فرعی از یاد بروند.
وی تصریح کرد: خودروهای مورد استفاده مدیران از اموال خودشان نیست و بالتبع هزینه خسارت‌های وارده را هم خودشان نمی‌پردازند و الا این چنین عمل نمی‌کردند.
امام جمعه موقت زنجان افزود: اگر مدیران مجبور می‌شدند برای هر چاله افتادن 300 هزار تومان هزینه کنند به طور حتم فکری به حال چاله چوله‌های خیابان‌های شهر به ویژه خیابان‌های فرعی می‌کردند.
وی بر لزوم جلب رضایت مردم تاکید کرد و افزود: آنها در مواقع لازم فرامین امام را اطاعت کرده و عزیز هستند و باید برای حل مشکلاتشان اقدام شود.
 به هر حال به نظر می‌رسد که مسئولان شهری یا به قول امام جمعه موقت از خودروی دولتی استفاده می‌کنند و نمی‌دانند که باید برای هر چاله افتادن باید صدها هزار تومان هزینه کنند و یا اینکه اصلا در خیابان‌های شهر رفت و آمد نمی‌کنند و آخر سر اینکه این چاله چوله‌ها برایشان عادی شده است.
 
* چاله چوله‌های شهر با خاک پر می‌شود
در حالی که برخی چاله چوله‌های شهر مرمت نشده در برخی خیابان‌ها شاهد هستیم که چاله‌ها با خاک پر می‌شود.
این وضعیت نارضایتی مردم را در پی دارد و موجب مشکلاتی نیز برای آنها در زمان بارش برف و باران می‌شود.
 
 *وضعیت نامساعد جوی
شاید در برخی مواقع شرایط نامساعد جوی نیز دلیلی بر نداشتن کیفیت آسفالت خیابان‌ها باشد.
آغاز پیش از موعد فصل سرما در زنجان نیز از دیگر بهانه‌هایی است که شاید مدیران شهری به آن اشاره کنند که باید در این زمینه گفت چرا این کارها در فصل تابستان و فصول مناسب سال صورت نگرفته است که امروز مردم با چنین مشکلاتی روبرو نشوند.

* دستگاه‌هایی که خیابان‌ها را حفاری می‌کنند ولی پر نمی‌کنند
به نظر می‌رسد در زنجان همه به دنبال کندن خیابان‌ها هستند ولی تصمیمی برای پر کردن آنها ندارند.
به نظر  می‌رسد در شهر زنجان همه دستگاه‌های خدمات رسان کندن آسفالت را به خوبی یاد گرفته‌اند، اما برای پر کردن هنوز برنامه خاصی ندارند و شهرداری هم به تنهایی توانایی پر کردن همه کند و کاری‌های دستگاه‌های خدمات رسان را ندارد.

* نابرابری وضعیت خیابان‌های بالای شهر با پایین شهر
به نظر می‌رسد که وضعیت خیابان‌های بالای شهر با پایین شهر نیز بسیار متفاوت است.
مناطق بالای شهر و به اصطلاح مناطق مرفه نشین و شهرک‌هایی که مسئولان بیشتر در آن نقاط سکونت دارند از وضعیت بهتری نسبت به پایین شهر برخوردار هستند و این خیابان‌ها صاف و بدون چاله چوله هستند، در حالی که در برخی مناطق شهر رانندگان برای فرار از چاله‌ها مجبورند تصادفات را به جان بخرند.
عدم رعایت عدالت در این مناطق به خیابان‌ها ختم نمی‌شود، بلکه امکانات رفاهی در مناطق بالا شهری نیز از پایین شهر مطلوب‌تر و بهتر است.
مثلا در پارک‌های برخی مناطق انواع گل و بوته وجود دارد و وسایل بازی که برای کودکان در نظر گرفته شده بهتر است در حالی در برخی به اصطلاح مناطق پایین شهری یک پارک فقط با یکی دو وسایل بازی آن هم وسایلی که سال‌هاست شکسته شده است وجود دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول