محمد کریم هدایتی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اردبیل، مشکل عمده جادههای مواصلاتی استان به ویژه گردنهها را تردد سواریها و تریلیهای بدون زنجیر چرخ عنوان کرد.
وی افزود: در تردد اتوبوسها با مشکلی مواجه نیستیم اما اغلب مشکلات ما تردد خودروهای سبک همچون پراید و برخی تریلیهای فاقد زنجیر چرخ است که سبب میشود ساعتها با مشکل بار ترافیکی و عبور و مرور مواجه شویم.
وی با انتقاد تردد خودروهای سبکی همچون پراید در محورهای برفگیر استان به ویژه در ایام بارش برف، خاطرنشان کرد: از پلیس راه انتظار داریم از تردد این خودروها به ویژه خودروی پراید بدون تجهیزات زمستانی خودداری کرده و اجازه تردد آنها را در جادههای کوهستانی ندهند چرا که حرکت کند و گاه مشکل آفرین آنها سبب میشود در جادههای اصلی با ترافیک سنگین و کندی تردد مواجه شویم.
این مسئول بحث آموزش را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود: از صدا و سیما، رسانهها و آموزش و پرورش درخواست کردیم با یک همت جمعی به گونهای فعالیت کنند تا رانندگان بتوانند با آموزش و اطلاعرسانی مناسب، فراگیر و به موقع مقررات راهنمایی و رانندگی را به شایستگی مد نظر و مورد توجه قرار دهند.
وی در ادامه به هزینههای سنگین نگهداری وسایط نقلیه سنگین و همچنین تامین گازوییل و سوخت مورد نیاز آنها اشاره کرد و افزود: اغلب خودروهای ما از زنجیر چرخ مستهلک استفاده میکنند و عمر بسیاری از تجهیزات زمستانی آنها تمام شده که ما در این زمینه به نوسازی ناوگان و برخی تجهیزات زمستانی خودروها نیاز داریم.
این مسئول ابراز داشت: ما به عنوان سرباز نظام اسلامی در عرصهها و صحنهها حاضر هستیم اما سرباز به اسلحه و مهماتی نیاز دارد تا بتواند در عرصه فعالیت خود موفق عمل کند.
هدایتی ادای تکلیف را مهمترین اولویت و همراهی با سایر دستگاهها را کاری مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در اغلب گردنههای صعبالعبور استان به ویژه گردنه حیران صایین و اسالم به دلیل کولاک و برف سنگین به حضور 24 ساعته ماموران راهداری نیاز داریم تا بتوانیم این مسیرها را باز نگهداریم.
مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل در ادامه به کاهش مصرف نمک در جادهها تاکید کرد و افزود: نباید با هر بارشی از نمک برای باز کردن جادهها استفاده کرد.
هدایتی تصریح کرد: نمک ابنیههای ما را با مشکل جدی مواجه کرده و عمر آنها را به حداقل میرساند و علاوه بر آسیبهای جادهای، برای محیط زیست نیز مشکلاتی را به بار میآورد.
این مسئول ادامه داد: برای برفروبی نیاز به استفاده از تکنولوژیهای نوین به ویژه بهرهبرداری از لاستیکهای برفی و یخی داریم که همه خودروها باید از این لاستیکها استفاده کنند تا میزان نمک پاشی در جادهها به حداقل برسد.
مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل ضرورت تامین اعتبار لازم برای پرداخت حق ماموریت و اضافهکار ماموران راهداری را خاطرنشان کرد و افزود: به دلیل سنگینی کار نیازمند حمایت از راهداران هستیم تا بتوانیم آنها را ترغیب به انجام ماموریت و کار حرفهای و شایسته کنیم.
وی بیان داشت: 355 نفر پرسنل خود را در ایام زمستان در محورهای مواصلاتی مختلف به کار گرفتهایم اما بیش از هفت ماه است که اضافه کار و ماموریت آنها پرداخت نشده در حالی که اگر این پرداختها انجام شود آنها با رغبت و علاقمندی بیشتر پای کار حاضر میشوند و به امدادرسانی و بازگشایی جادهها اقدام میکنند.
انتهای پیام/و۱۰
اخبار مرتبط
-
تردد در تمام محورهای گیلان با زنجیر چرخ امکانپذیر است
-
اعمال قانون برای 500 راننده فاقد زنجیر چرخ در دو هفته گذشته
-
بارش برف در محورهای منتهی به مشهد / رانندگان به زنجیر چرخ مجهز باشند
-
تردد در گردنه زنجان ـ طارم با زنجیر چرخ ممکن است
-
ممنوعیت تردد خودروهای فاقد زنجیر در محورهای کوهستانی
-
زنجیر چرخ در گردنههای خراسان شمالی الزامیست
-
ترافیک سنگین در محور هراز/ بیشتر رانندگان زنجیر چرخ ندارند
-
تردد در گردنههای زنجان فقط با زنجیر چرخ میسر است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.