اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

محرم بهترین فرصت برای تعلیم و تربیت است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای تعلیم و تربیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

محرم بهترین فرصت برای تعلیم و تربیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمان است و ماه محرم فضایی ارزشی و دینی و بهترین فرصت برای تعلیم و تربیت اجرای این فریضه الهی است.
وی اضافه کرد: محرم که ماه حماسه و قیام است باید سعی کنیم که ائمه را به عنوان الگوی کامل و روشنی در زندگی خود برای سعادتمندی و کمال با احیای این فریضه الهی قرار دهیم.
روحانی‌نیا تصریح کرد: هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر است که برای نیل به این هدف باید به دنبال بهترین و مؤثر‌ترین راهکار‌ها و شیوه‌های عملی باشیم.
وی نامگذاری هفته اول ماه محرم‌الحرام به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر، یک نامگذاری با مسما و دارای آثار ماندگاری در عرصه اجتماعی دانست و گفت: این اقدام فی‌الواقع از این حقیقت ناشی می‌شود که در تفکر شیعی، قیام عاشورا و نهضت خونین حسینی با دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای عجین شده که هرکدام دیگری را در اذهان تداعی می‌کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر روش پیامبران و شیوه صالحان و فریضه بزرگ الهی است که سایر فرایض به وسیله آن به پا داشته می‌شود و در پرتو کار‌ها در مسیر صحیح قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مداحان و اعضای کانون مداحان، مسئولین هیئت‌های مذهبی و اعضای شورای هیئت‌های مذهبی، برگزاری گردهمایی ویژه مبلغان، فضاسازی تبلیغی، تهیه و چاپ بروشور و ویژه نامه، انجام مکاتبات با هیئت‌های مذهبی، مساجد و روحانیون و مبلغان در راستای ترویج تذکر لسانی و احیای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در این زمینه به شمار می‌رود.
روحانی‌نیا خاطرنشان کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بیش از ۹۵۰ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول