اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل شورای هیئات مذهبی کشور خبر داد:

فعالیت 55 هزار هیئت مذهبی ثبت شده در کشور

خبرگزاری فارس: دبیرکل شورای هیئات مذهبی کشور گفت: در حال حاضر در 55 هزار هیئت مذهبی در سطح کشور فعالیت دارند.

فعالیت 55 هزار هیئت مذهبی ثبت شده در کشور
سید افضل موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به طور کلی در سطح کشور 81 هزار هیئت مذهبی ثبت شده و نشده وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه از 81 هزار هیئت فعال در سطح کشور 45 هزار هیئت مربوط به بانوان است، خاطرنشان کرد: 36 هزار هیئت مذهبی مربوط به آقایان در کشور فعالیت دارند.
دبیرکل شورای هیئات مذهبی کشور با بیان اینکه 332 شهرستان در سطح کشور شورای هیئت‌های مذهبی تشکیل داده‌اند، اضافه کرد: این شورا سه کمیته شاخص و فعال دارد.
وی با اشاره به اینکه کمیته‌های طرح و برنامه، کمیته فرهنگی آموزش و پژوهش و کمیته نظارت و بازرسی مهم‌ترین کمیته‌های شورای هیئت‌های مذهبی در کل کشور است، ادامه داد: این کمیته‌ها در راستای اهداف این شورا تشکیل و عمل می‌کنند.
موسوی با بیان اینکه کمیته امور بین‌الملل و بررسی و اصلاح اساسنامه نیز در شورای هیئت‌های مذهبی تشکیل و فعالیت دارد، افزود: تشکیل شورای حل اختلاف نیز در شورای هیئت‌ها تصویب شده است.
وی تاکید داشت: کمیته‌های تشکیل شده در شورای هیئت‌های مذهبی به صورت محسوس و نامحسوس فعالیت و برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.
دبیرکل شورای هیئات مذهبی کشور با تاکید بر محوریت نماز در عزاداری‌های امام حسین (ع) اضافه کرد: موسیقی در مداحی‌ها باید حذف شود.
وی با اشاره به اینکه قمه‌زنی بر اساس گفته مقام معظم رهبری ممنوع است، تاکید کرد: ولایت‌مداری در عزاداری‌ها نیز از محور‌های مهم محسوب می‌شود.
موسوی همچنین با تاکید بر اهمیت نماز خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) با اقامه نماز در ظهر روز عاشورا درصدد بیان اهمیت نماز بود.
وی همچنین در راستای اهمیت بیان مسائل سیاسی کشور در مراسم عزاداری عنوان کرد: مطرح کردن مسائل روز موجب آگاهی مردم می‌شود.
دبیر کل شورای هیئات مذهبی کشور تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس هیئت امنای مساجد اجازه حضور کاندیداها و مبلغان را در مراسم عزاداری ندهند.
وی اظهار داشت: سوء استفاده از مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع) در راستای تبلیغ کاندیداها در شأن این مجالس نیست.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول