اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه فرا رسیدن ماه محرم؛

ثارالله؛ بزرگ مردی که در دنیا نورافشانی کرد

خبرگزاری فارس: حسین ‌بن علی (ع) بزرگمردی بود که آمد تا شفابخش دل‌های مرده و خسته باشد و تا ابد در دنیا و قیامت برای تجلی ظهور (عج) نور افشانی خواهد کرد.

ثارالله؛ بزرگ مردی که در دنیا نورافشانی کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به راستی امام حسین(ع) چه کرد که دل‌ها و جسم‌های بیمار همه انسان‌ها را شفا می‌دهد. در کتاب بحارالانوار به نقل از حضرت صادق (ع) آمده است که از پدرم شنیدم که می‌فرمود: هنگامی که حسین (ع) با عمر سعد روبه‌رو شد و آتش جنگ شعله‌ور شد، خداوند امداد غیبی پیروزی را بر فراز سر امام فرو فرستاد، به طوری که بال‌های خود را بر بالای سر حسین (ع) گشودند، سپس همان امدادها امام را بین دو چیز، پیروزی بر دشمن و لقای خدا مخیر نمودند، او کسی بود که لقای خدا را (شهادت قهرمانانه) برگزید.
هر چند به لحاظ نظامی ابعاد این نبرد واقعه عاشورا بزرگ نبوده‌ است اما اثر اعتقادی و سیاسی بسیار وسیعی در جهان داشته‌است. از یک سو سبب تضعیف مشروعت سیاسی حکومت بنی امیه شده ‌است. به‌طوری که پس از آن قیام‌های فراوانی با شعار خونخواهی حسین بر ضد آن حکومت رخ داد و در نهایت منجر به سقوط آن شد. از سوی دیگر نقش بزرگی بر هویت اجتماعی و اعتقادی شیعیان طی قرن‌های بعد تا به امروز داشته‌است.
بیان کلمه عاشورا ممکن است برای عده‌ای جانگداز نباشد اما خود کلمه عاشورا و واقعه کربلا دل هر شیعه‌ای را به لرزه می‌اندازد چرا که چه می‌دانید سر از تن بریده یعنی چه؟ انگشت از دست به خاطر انگشتر بریده یعنی چه؟ بدن لب باز کرده از تیغ شمشیر و صد چاک شده یعنی چه؟ همه این مضامین اتفاقاتی بود که در رویداد عظیم عاشورا به وقوع پیوست که بعد از گذشت قرن‌ها هنوز که هنوز است ما به یاد آن روزها در این ایام می‌افتیم.

* بزن به سینه‌ات به یاد حسین (ع) که سینه مبارکش در زیر پای اسبان شکسته شد

ما شیعیان همه ساله این روز را عزاداری می‌کنیم چرا که در این روز سرنوشت راه امامان و تمدن اسلامی شکل گرفت و بانی آن کسی نبود جز سید الشهدا، حسین‌بن علی (ع)، همچنین سابقه سوگواری در ایران تاریخچه چند صد ساله دارد به طوری که نخستین مراسم سوگواری را حضرت زینب (س) خواهر وی در مسجد کوفه برایش برگزار کرد، در این مقتل پسر بزرگوارش حضرت سجاد (ع) می‌فرماید پس از حادثهٔ عاشورا، هیچ بانویی از بانوان بنی‌هاشم، سرمه نکشید و خضاب ننمود و از خانهٔ هیچ یک از بنی‌هاشم دودی که نشانهٔ پختن غذا باشد، بلند نشد، تا آن ‌که، ابن‌زیاد به هلاکت رسید. ما پس از فاجعه خونین عاشورا پیوسته اشک بر چشم داشته‌ایم.
و به همین دلیل ما در روز عاشورا به سرو رویمان می‌زنیم به یاد آن آقایی که در آن روز محشر سینه اش در زیر پای اسبان شکسته شد.
مردم در این روزها به دنبال مامنی برای رهایی از مشکلات هستند تا شاید مرحمی بر دل‌های خسته خود بیابند ... و اکنون این کربلاست که وادی دشت بهشتیان است، جایی که هیچ حاجت‌مندی دست خالی بر نمی‌گردد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول