اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس:

استان فارس در انتظار تحول بزرگ اقتصادی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگترین ذخایر گازی را در فارس داریم و بیشترین تولید گاز سهم این استان است، گفت: این استان در انتظار تحول اقتصادی است.

استان فارس در انتظار تحول بزرگ اقتصادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات گازرسانی به دهستان رحمت‌آباد زرقان از توابع شهرستان شیراز اظهار داشت: ذخایر نفت و گاز ظرفیت خوبی را برای رشد توسعه فارس فراهم کرده است که باید از تمام ظرفیت‌های موجود و بالقوه استفاده کنیم.
قادری افزود: علاوه بر ذخایر قبلی، در این اواخر چند حوزه جدید نفت و گاز، کشف و حوزه‌های دیگری نیز در دست مطالعه و بررسی است که در آینده نتایج آن اعلام می‌شود.
وی گفت: با اکتشافات جدید در فارس، جایگاه این استان برجسته‌تر شده و انتظارات و توقعات ما از وزارت نفت نیز بیشتر و افزون‌تر شده است.
این نماینده مجلس اضافه کرد: خطوط متعدد انتقال گاز موجب ایجاد پالایشگاه‌های جدید در این استان شده و در شرایط کنونی متقاضیان بسیاری در بخش‌های خصوصی و عمومی در زمینه احداث و ایجاد پالایشگاه‌ها و تاسیسات نفتی و گازی اعلام آمادگی کرده‌اند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، از تصویب پنج منطقه ویژه جدید اقتصادی، صنایع، سلامت و دانشگاهی در استان فارس خبر داد و تصریح کرد: با ایجاد و راه‌اندازی این مناطق، تحول چشمگیری در سطح این استان روی می‌دهد و علاوه بر رفع مشکل بیکاری و اشتغال، فارس را نیز به جایگاه واقعی خود نزدیک می‌کند.
وی از پیگیری‌های متعدد برای احداث مجتمع بزرگ رفاهی فرهنگی وزارت نفت در شیراز، تاسیس مجموعه‌های آموزشی، استقرار شرکت‌های هواپیمایی جدید و احداث کلینیک‌های تخصصی در فارس و شیراز خبر داد.
قادری با تقدیر از زحمات مسئولان صنعت نفت و گاز در فارس خاطرنشان کرد: فارس در بسیاری از زمینه‌ها مطابق الگوها و استانداردهای کشوری رشد و توسعه کرده اما هنوز نیز کمبودها و کاستی‌های فراوانی در آن مشاهده می‌شود که باید جبران شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تا کنون فقط به 26 درصد از روستاهای فارس گازرسانی شده که این آمار در برخی استان‌ها به بیش از 60 درصد نیز رسیده است.
وی از مسئولان شرکت گاز درخواست کرد تا مشکلات و موانع را به نمایندگان مجلس منعکس و نمایندگان نیز در پیگیری و حل مشکلات همکاری و تلاش کنند.
قادری از شرکت ملی گاز استان فارس تقاضا کرد که گازرسانی به روستاهای واجد شرایط را در اولویت قرار دهد و با همان جرأت و جسارت و ریسک‌پذیری قبلی خود ادامه داده و از ایجاد دیون جدید برای خود نیز نهراسد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول