اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

نخبگان متعهد الگوی اقتصاد اسلامی را تدوین کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هنوز پس از گذشت سه دهه از انقلاب اقتصاد ما بر اساس الگوی نظام سرمایه‌داری غرب پیش می‌رود و امروز وقت آن رسیده که نخبگان معتقد کشور الگوی اقتصاد اسلامی را تدوین کنند.

نخبگان متعهد الگوی اقتصاد اسلامی را تدوین کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، همایش پرشور بسیجیان این شهر به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج مستغصفین بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان شهرستان و بسیجیان محمودآباد برگزار شد.
‌علیجان میرشکار از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس با تسلیت به مناسبت ایام محرم و تقدیر از حضور بسیجیان در این همایش درباره فلسفه تشکیل بسیج و نظر امام راحل در مورد بسیج تصریح کرد: حضرت امام از زمان شروع انقلاب اسلامی حفظ و حراست از انقلاب را به دست خود مردم سپردند و قبل از انقلاب که مبارزه ‌علیه رژیم را شروع کردند، گروه‌های مسلحی بودند که پیشنهاد جنگ مسلحانه با رژیم ستمشاهی را ارائه کردند.
میرشکار ادامه داد: اما حضرت امام این پیشنهاد گروه‌های چریکی را رد کردند، چرا که امام بر این عقیده بود که اگر مردم به این نتیجه برسند که حکومت شرعیت ندارد خودشان وارد صحنه شده و بر اساس توصیه‌های قران از دستاوردهای اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.
مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز که گروهک‌های منافقین و ضد انقلاب دست به فتنه زدند امام خود مردم را مسئول حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب کرد.
میرشکار با اشاره به تشکیل کمیته‌ها در مساجد در اوایل انقلاب در راستای حفاظت از کوی و برزن افزود: نگهبانی از سرزمین و نوامیس به عهده همین کمیته‌های مردمی بود.
وی با بیان اینکه دستور تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین در 5 آذر سال 58  نشان از درایت و بینش ارزشمند امام راحل بود، عنوان کرد: وقتی انقلاب ما با استکبار جهانی در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی رویارو شد لازمه مبارزه همه جانبه حضور مردم بود تا از تماما از انقلاب دفاع کنند.
میرشکار اضافه کرد: در جنگ نیز شاهد حضور پرشور بسیج در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودیم و تاریخ به خوبی بیانگر این مهم است.
وی با اشاره به اینکه به دستور امام بزرگوار پس از پایان جنگ هشت ساله بر تداوم فعالیت بسیج در اقشار مختلف جامعه تاکید داشته است، خاطرنشان کرد: ایشان در سال 67 رویکردی نو را در بسیج شکل دادند و آن هم تشکیل بسیج در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بود.
میرشکار گفت: مهم‌ترین دلیل این کار بزرگ امام شکست دشمنان در جنگ نظامی و روی آوردن به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بود که تشکیل بسیج در اقشار دانشجو و روحانی توانست این نقشه دشمن را نیز برچیده کند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر علمی جوانان کشور از جمله علوم هسته‌ای، پزشکی، نانو تکنولوژی، تجهیزات نظامی و دیگر علوم آن را از برکات اساتید، طلاب و دانشجویان نخبه بسیجی در این عرصه‌ها دانست.
میرشکار همچنین بیداری اسلامی منطقه را نشأت گرفته از الگوی انقلاب و حرکت بسیجیان دانست و افزود: امروز مطالبات همه آزادیخواهان دنیا در حقیقت به دست آوردن جایگاه واقعی انسان بر اساس آموزه‌های دینی است که امام راحل آن را برای همه مستضعفین دنیا به یادگار گذاشته است.
وی با اشاره به کمبودهای موجود در جامعه تصریح کرد: شما مردم باید از دولت و مجلس شورای اسلامی بخواهید تا همان عقاید و نظرات امام بزرگوار درباره استفاده از الگوی بومی در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد کشور را فراهم کند و از وجود نخبگان دانشگاهی در ترسیم الگو استفاده کنند.
میرشکار با انتقاد از مشکلات اقتصاد جامعه خاطرنشان کرد: هنوز پس از گذشت سه دهه از انقلاب اقتصاد ما بر اساس الگوی نظام سرمایه‌داری غرب پیش می‌رود و امروز وقت آن رسیده که نخبگان معتقد کشور الگوی اقتصاد اسلامی را تدوین کنند.
وی همچنین با ابراز تاسف از اختلاس صورت گرفته در کشور افزود:‌ وقتی نتوانستیم بانکداری اسلامی را در نظام بانکی کشور به اجرا در آوریم باید شاهد اینگونه سوء استفاده‌های مالی در سیستم بانکی کشور باشیم.
میرشکار یکی دیگر از کمبودهای جامعه را مشکلات حکومت‌داری و مسائل سیاسی دانست و تصریح کرد: علوم انسانی مدنظر مقام معظم رهبری نیز نهادینه نشده ‌و این از خواسته‌ها و مطالبات مردم از دولت و مجلس است.
میرشکار با تاکید بر تقویت بسیج در دانشگاه‌ها ابراز امیدواری کرد: با روحیه مثال‌زدنی در بین بسیجیان و با نگاه خوب مسئولان امیدواریم روز‌به‌روز شاهد موفقیت‌های چشمگیر این قشر مردمی و همیشه در صحنه در کشور باشیم.
‌میرشکار در پایان با اشاره به مسئولیت خطیر بسیج در جامعه عنوان کرد: باید تفکر ناب علوی و فاطمی که نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی است و امام راحل آن را به دنیا معرفی کرد و مقام معظم رهبری نیز پیگیر آن است را  در همه زمینه‌ها محقق کنیم.
فرمانده سپاه محمودآباد نیز در آغاز این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره امام شهدا و شهیدان بسیجی کشور تشکیل بسیج را از بزرگ‌ترین ثمرات انقلاب دانست.
قاسم حسین‌پور تصریح کرد: بسیج یادگار ارزشمند بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید آن را قدر بدانیم چرا که جایگاه و منزلت والا و تأثیرگذاری در جامعه دارد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول