اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

بهبود فضای کار وابسته به مسائل اقتصادی و سیاسی است

خبرگزاری فارس: معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بهبود فضای کسب و کار به مسائل مختلفی چون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وابسته است.

بهبود فضای کار وابسته به مسائل اقتصادی و سیاسی است
محمد سنجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: هر کدام از این مسائل نقش عمده و تاثیرگذاری در روند کار آفرینی دارد.
وی تصریح کرد: در همین راستا باید تلاشی زیادی برای اشتغال‌زایی و کار آفرینی در سطح کشور صورت پذیرد.
معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه اصلاح قوانین را به معنای نادیده گرفتن حق کارگر و کارفرما ندانست و توضیح داد: این موضوع را باید به عنوان یک مسئله بسیار مناسب برای حل پاره‌ای از مشکلات تلقی کرد.
سنجری توضیح داد: باید با حل موانع توسعه اشتغال موضوع مرتبط با مشکلات بیکاری و قراردادهای موقت مرتفع شود.
وی با بیان اینکه برای توسعه صنعتی و تولید نیاز به سرمایه‌گذاری جدیدی در استان خراسان رضوی وجود ندارد، ابراز داشت: در حال حاضر واحدهای صنعتی این استان با یک سوم ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند.
معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: در صورت تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان شاهد رشد و توسعه‌ای مناسب در همه سطوح هستیم.
وی از پرداخت نشدن مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اعتبار منابع بنگاه‌های زود بازده خراسان رضوی خبر داد و متذکر شد: این میزان اعتبار باید از محل برنامه چهارم توسعه پرداخت می‌شد.
سنجری اعلام کرد: با این حال تاکنون مبلغی از این میزان به استان خراسان رضوی تعلق پیدا نکرده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر مدت بازگشت سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی خراسان رضوی از 45 روز به شش ماه افزایش پیدا کرده که خود این امر سبب مشکلات زیادی برای این واحد ها شده است.
معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: در این صورت این واحدها توان خرید مواد اولیه خود به صورت نقدی را نخواهند داشت.
وی بیان داشت: کاهش و کنترل نرخ تورم و همچنین ارتقای شاخص‌های فرهنگ کار در افزایش کارآفرینی موثر است.
سنجری با بیان اینکه برای بهبود فضای کسب و کار باید وضعیت اقتصادی بهبود یابد، خاطر نشان کرد: استان خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم صنعتی در سطح کشور محسوب شده که می‌تواند سهم بسزایی در اشتغال آفرینی استان داشته باشد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول